makian01

makian01

makian01

makian01

هورمون سوماتوتروپیک در دام

هورمون سوماتوتروپیک یا سوماتوتروپین ، هورمون رشد میباشد که در نژادهای متعدد در میان 178 تا 196 اسید آمینه داراست که برای ادامه رویش خطی تن واجب میباشد .بیشتر تاثیرات این هورمون بر سلول های بدن به ویژه استخوان و ماهیچه میباشد که از قسمت قدامی غده ی هیپوفیز ترشح می شود وحدود 30 تا 40 درصد سلولهای این ناحیه از دسته سوماتوتروپ می باشند که هورمون پرورش را ترشح می‌کنند . ترشح مضاعف این هورمون پیش از بلوغ سبب رویش بیش از حد استخوانها گردیده و موقعیت ژیگانتریزم را به وجود می آورد ٬ همینطور ترشح زیاد پس از بلوغ سبب ساز ناهنجاری های آکرومگالی میگردد که با پهن شدن استخوانها همراه خواهد بود ٬ و فقدان آن طی زمان ابتدایی زندگی باعث بروز ناهنجاریهایی در رویش و کوتولگی می شود . 

ماشین آلات خوراک دام

اثرات 

متابولیکی هورمونهای رویش : از گزاره اثرات متا بولیک می بضاعت و توان به ذکر مورد ها زیر اشاره نمود . 

1- 

افزایش فراخوانی اسیدها ی چرب از بافت چربی ٬ ارتقاء اسیدهای چرب آزاد در خون و ارتقاء استعمال از اسیدهای چرب برای ساخت انرژِی 2- کاهش مقدار مصرف گلوکز در سراسر تن .این هورمون باعث کاهش چربی در جنازه و افزایش میزان گلوکز خون نیز می‌گردد ٬به این ترتیب در واقع هورمون رویش پروتئین های تن را افزایش می دهد ٬ذخایر چربی را به مصرف می رساند و کربوهیدرات ها راحفظ می کند . 

3- ارتقا میزان سنتز پروتئین در کلیه سلولهای تن که اثر را با افزایش در سرعت انتقال اسیدهای آمینه به سلول بدن اعمال می نماید وموجب ارتقا سنتز پروتئین ونگهداری ازت در تن میگردد . 

منش های متفاوت نوردهی تصنعی و مصنوعی به یاور تزریق هورمون رویش (سوماتوتروپین گاوی)بر روی گاوهای شیری می تواند در ارتقاء ساخت شیر ٬چربی تصحیح شده ٬ پروتئین و لاکتوز شیر نقش داشته باشد . 

برای این خواسته در آزمایشی به زمان 140 روز بر روی 40 گاو شیری که از نظر شیر دهی با نیز برابر بوده و اکثر از 70 روز از ساخت شیر آن‌ها می گذر کرد ٬با به کار گیری از 4 گروه آزمایشی که شامل : عصر ی فروغ روزمره ی طبیعی نوروفروغ روزمره ی ارگانیک به همپا تزریق عضلانی روزمره 14 میلی گرم هورمون ٬روشنایی طولانی (18 ساعت فروغ و روشنایی و 6 ساعت تاریکی مطلقاز 5 صبح لغایت 23) ٬روشنایی طولانی به همپا تزریق عضلانی روزانه 14میلی گرم هورمون بود٬انجام شد ٬ مشخص شد که استفاده از 18 ساعت فروغ و روشنایی 6 ساعت ظلمات در مقابل موقعیت معمول نور قادر است به میزان 9/1 کیلو گرم در روز ٬فاکتور اصلاح چربی شیر را ارتقاء دهد . این در حالی می‌باشد که به کار گیری از ساعت های عمده نور و روشنایی طی روز به همراه تزریق هورمون می تواند فاکتور اصلاح شیر را تا 7/7 کیلوگرم در روز ارتقاء دهد . تولید شیر عمده و استمرار شیر دهی از گزاره راههای رسیدن به آن ٬ استعمال از اثر تحریکی ترشح شیر (شیر سازی ) از تزریق هورمون می تواند باشد . در این مقاله مشخص و معلوم شد که به کارگیری از نور و روشنایی طولانی نسبت به نور و روشنایی ارگانیک میتواند شیر را در 8 تا 10 درصد در گاوها افزایش دهد و بیش از مخلوط راه های 3 توشه دوشش روزمره و تزریق 14 میلی گرم هورمون رشد (تروپست)٬سبب ارتقاء ارتقا ایجاد شیر خواهد شد . به طوری که در سایر کتابها و مقاله ها نیز به این زمینه اشاره گردیده می‌باشد که تزریق هورمون به گاوهای شیر ده باعث افزایش ساخت شیر شده و استفاده از این هورمون به همپا پرولاکتین جهت رویش پستانها ٬ضروری میباشد وتداوم شیر دهی در گاو هم عمده به این هورمون متعلق می باشد . ارتقاء ماده خشک مصرفی در گروه هایی که از 18 ساعت نور در روز استفاده می کردند نسبت به نوروروشنایی معمولی مقدار 800 گرم در روز بود و در همین حالت به همراه استعمال از هورمون پرورش ٬مقدار ماده ی کم آب مصرفی تا 2 کیلوگرم در روز ارتقاء داشت . 

مطلب فوق قادر است یکی از عوارض ارتقا در ساخت شیر ٬متعاقب مصرف خوراک بیشتر باشد . در حالا حاضر نتایج آزمایشها نشان میدهد که استفاده از هورمون و یا این که ارتفاع نوروروشنایی روزمره ی بخش اعظم هر کدام به تنهایی می تواند سبب به ساخت بخش اعظم شیر شود ولی از مخلوط این دو راه و روش با هم نتایج بهتری حاصل میشود . استعمال از هورمون رویش با جا به جایی ذخیره ی انرژی در تن گاوهابه افزایش شیر یاری می‌نماید و هر نوع کاهش در بالانس انرژی را به وسیله افزایش در مصرف ماده ی خشک جبران مینماید . 

همینطور در کل منش های مورد استفاده ی آزمایشی ٬تفاوتی از لحاظ آماری در لاکتوز و پروتئین شیر مشاهده نمی شود . 

نتیجه 

: به کار گیری از عصر ی روشنایی طولانی هورمون رویش به طور جدا سبب ارتقا در ایجاد شیر گاوهای شیر قریه بود . نتایج مطالعات کنونی توصیه کرد که ترکیبی از روشهای فوق به یار 3 بار دوشش روزانه تاثیر به سزایی روی ساخت شیر ٬تحریک وترشح شیر و افزایش در ماده ی کم آب مصرفی داشته است .ارتقاء مقدار سنتز پروتئین در همگی سلولهای بدن که اثر را با ارتقاء در سرعت انتقال اسیدهای آمینه به سلول تن اعمال می کند وموجب ارتقا سنتز پروتئین ونگهداری ازت در تن میگردد . 

تولید نظیر در نژادهای گاو شیری

تولید 

نظیر در نژادهای گاو شیری چکیده 

امروزه اظهار نظرهای متفاوتی در خصوص این مسأله وجود داراست که آیا واقعاً فرایند کاهش اجرای برد آمیز تولیدمثل در جمعیت گاوهای شیری، وجود دارااست یا نه؟ در ایالات متحده ی آمریکا نرخ آبستنی حدود ۰/۵ درصد در سال تقریب زده شده می‌باشد . در سیستم بهبود گله های شیری(DHI) گزارشات راءس پردازش داده ها در پروو (Provo) نشان داده، که روزهای گشوده (days open) از ۱۲۸ روز در سال ۱۹۸۹ به نزدیک ۱۵۰ روز در سال ۲۰۰۳ ارتقا یافته می باشد .در طی این مدت، کل خدمت های سبب ساز به حاملگی از متوسط ۲/۰۴ به ۲/۲۴ رسید . راس پردازش رکوردهای گاوهای شیری در شمال کارولینا ، گزارشات مشابهی را مبنی بر پروسه رو به کاهش این مسأله ارائه داده می باشد . در بریتانیا نرخ آبستنی طی اولین خدمت از سال ۱۹۷۵ تا سال ۲۰۰۳ به طور متوسط سالانه یک درصد رشد داشته هست . برخی کارشناسان معتقدند پائین داخل شدن نرخ آبستنی در فیض ضعف رئیس در برآوردن نیازهای گاوهای با ایجاد بالاست و بعضی دیگر بر این باورند که این خلل ناشی از ژنتیک حیوان میباشد .لغات کلیدی: آبستنی، CLA، BCS، توارث پذیری . 

ماشین آلات خوراک دام

سنجش آبستنی منتخب از مشکل بودن شناسایی اجزای ژنتیکی آبستنی، کمبود مقدار های ظریف می باشد . 

جهت سنجش اجزای تولیدمثلی سه سنجش وجود دارد: ۱- 

روزهای شیردهی طی اولی جفتگیری ۲- 

کارآیی تشخیص فحلی ۳- آبستنی یا این که بضاعت گاو به حاملگی در اولی یا دومی تلقیح . بیشتر سنجه های آبستنی یا ظریف نیستند و یا در بعضی موارد، نظیر مسافت ی گوساله زایی، به موقع نمی باشند . همچنین برای پیدا کردن تفاوت های ژنتیکی اکثری از صفات، تعداد دختران بالا با دقت دوچندان و قابل مقدار گیری مسئله نیاز می باشد . برخی کشورها مستمند رکوردهای تلقیح هم می باشند . برای سنجش بهداشت و صفات باروری در کشورهایی چون دانمارک، فنلاند، نروژ و سوئد، تحلیل های ژنتیکی و شاخص های آبستنی گاوهای ماده مورد دقت قرار می گیرد . در فرانسه، آلمان، اسرائیل و هلند، نظارت های ژنتیکی نرها بر شالوده آبستنی دختران انجام می گردد . در کانادا، آمریکا و بریتانیا نیازی به گزارشات تولیدمثل، انتشار بیماری و یا بقیه صفات نامناسب نمی باشد . در این کشورها کلیه داده ها از کانادا گرفته می شود و پارامترهای ژنتیکی تخمین یا حساب و کتاب می گردند که از توجه بالایی هم برخوردار نمی باشند . 

ژنتیک آبستنی وراثت پذیری آبستنی در اکثر گاوها، در حدود کمتر از یک تا ۳ درصد مقدار گیری شده میباشد . صفات تولیدمثلی بیشتر تحت تأثیر مدیریت، محیط و ژنتیک غیرافزایشی می باشند تا واریانس ژنتیک افزایشی . احتمال دیگر این می‌باشد که ما این صفات را به طور درست تعیین نکنیم . واریانس ژنتیک رو به بالا به ما قابلیت و امکان می دهد تا در گزینش ترقی کنیم . به طور مثال سوئد سالهای زیادی میباشد که راه و روش تلقیح مصنوعی(AI) را برای تقابل با تخمدانهای کیستی گاوهای شیری خود به اجرا درآورده می‌باشد . حتی درصورتی که توارث پذیری چه کسی است تخمدانها پائین باشد، رویش دهندگان این مرز و بوم وقوع این حالت را در گاوهای شیری خود کاهش داده اند . 

مانع ها تبارآمیزی در آبستنی آمیزش خویشاوندی (Inbreeding) به تیتر یک عیب در آبستنی گاوها و پیدایش صفات نامناسب شناخته می شود . مرحله فعلی آمیزش خویشاوندی در گاوهای شیری در محدوده ی ۲ تا ۳ درصد می باشد . آمیزش خویشاوندی موجب جراحت وصال به صفات حساس اقتصادی می شود . هر چندین ظاهراً هر یک درصد تغییر تحول در آمیزش خویشاوندی، مسافت ی دربین دو زایش را فقط به اندازه ۰/۲۵ روز تغییر‌و تحول می دهد، اما کاهش بروز آبستنی از ۰/۵ به ۱ درصد را توجیه نمی نماید . به هر حال مالکان گله ی گاوهای شیری جهت پرهیز از وقوع مشکلات، ادله خیر برای آمیزش بسته افراد دارنده قرابت فامیلی، دارا‌هستند . استعمال ی فراوان از توده ی مقداری از گاوهای نر گله می تواند به تبارآمیزی فراوان محدود جمعیت منتهی گردد . در عمده مورد ها رشد دهندگان بایستی از آمیزش خویشاوندی بیشتر از ۶/۲۵ % دوری کنند (مترجم) . 

رابطه ی منفی آبستنی با ایجاد

راه و روش محافظت و حمل و نقل اسپرم یخ زده در گاوهای صنعتی

راه و روش 

محافظت و حمل و نقل اسپرم یخ زده در گاوهای صنعتی از سال 1960، دامداران با پی بردن به اهمیت تلقیح تصنعی و مصنوعی در دام و مزایای آن، استقبال قابل توجهی از این موضوع نموده که از آن برهه زمانی تاکنون این عمل به سرعت در در میان گاوداران متداول گشته و به چهره امری همگانی درآمده می‌باشد . در کشور‌ایران هم این تکنیک در همگی گاوداری های صنعتی و بعضی گاوداری های نیمه صنعتی موضوع استعمال قرار می گیرد . 

ماشین آلات خوراک دام

استعمال از روش تلقیح تصنعی به سرعت جایگزین گاو نر گردیده و فواید بسیاری برای گاوداران دارااست . چون با این روش، فحلی گاو در مقطع مطلوب و حتی در حین فعالیت های روزمره گاوداری شناسایی شده و تلقیح فیس می گیرد . هزینه ذیل عملیات تلقیح مصنوعی، تصویب دقیق مدت تلقیح و آبستنی و تهیه و تنظیم شناسنامه تولیدمثلی ظریف برای گاو، به کارگیری از اسپرم های پروف شده با ارزش اصلاحی بالا، ساخت گردیده به وسیله شرکت های دارای اعتبار اسپرم (بالاخص که به تازگی اسپرم های گزینش جنسیت گردیده که تحولی کلیدی در صنعت گاوداری ساخت خواهد کرد) و در دست گرفتن بیماری های تولیدمثلی از مهم‌ترین مزایای این منش می باشد . 

مهمترین عیب این روش این است که برخی تکنسین ها و اشخاص یادگرفتن چشم تلقیح مصنوعی، دانش خود را در رویکرد های کاربردی این تکنیک ارتقا نداده و فقط به مهارت عملی خود توکل می نمایند . در سود علی رغم صرف هزینه، دستور تلقیح از موفقیت نیکی برخوردار نمی گردد که این مساله سبب کاهش درصد آبستنی که یک عدد از شاخص های مدیریت مطلوب گاوداری است، می گردد . 

در صورتی نسبت های استاندارد برای آبستنی گله به دست خواهد آمد که یاور با کسب مهارت های عملی تلقیح مصنوعی، اصول بهداشتی و تکنیکی این فعالیت نیز بوسیله ماموران تلقیح رعایت گردد . به این ترتیب عملیات تلقیح مصنوعی به طور کامل بایستی تحت لحاظ دامپزشک و مدیر ایجاد گاوداری باشد . به طوری که کنترل ثبت دقیق اطلاعات تولیدمثلی از اهم وظیفه های مدیریت ایجاد و در اختیار گرفتن کافی عملیات تلقیح و یادگرفتن تکنیک های نو در مورد تلقیح تصنعی و مصنوعی به عهده دامپزشک فارم خواهد بود . 

امروزه شرکت های معتبر بخش اعظمی در امر تنظیم و توزیع اسپرم در کل عالم فعالیت می نمایند که اسپرم را زیر حالت در اختیار گرفتن شده استاندارد ساخت و به یاور کلیه اطلاعات موضوع لزوم (کاتالوگ اسپرم) به گاودار عرضه می نمایند . 

با این همه، در صورتی که کار با اسپرم به دقت فیس نگیرد، اسپرم ها به سرعت فاسد گردیده و درصد گیرایی اسپرم و عملیات تلقیح مصنوعی گله با اعتنا به هزینه های چهره گرفته با ایراد مواجه می گردد . 

طرز ی حفظ و مواظبت از اسپرم منجمد، مخزن ازت مایع و سایر وسایل مورد استعمال نقش به سزایی در نتایج حاصل از تلقیح تصنعی و مصنوعی گاو دارد . هنگامی که اسپرم یخ‌زده خریداری شده به مخزن ازت مایع گاوداری منتقل گردید، مراقبت و در اختیار گرفتن کیفیت آن وظیفه تکنسین ذی‌ربط خواهد بود . 

معمولا کمپانی های ایجاد اسپرم، اسپرم را در پایوت های 25/0 و 5/0 میلی لیتر و ارتفاع 7/13 سانتیمتر بسته بندی می کنند . این حجم از اسپرم یخ زده شده دارای تعداد کافی از اسپرماتوزوئیدهای زنده هست که در صورتیکه به نحو درست و در بازه زمانی مطلوب فحلی در رحم گاو قرار داده شود، سبب به آبستنی می گردد . 

در دوران تلقیح بایستی پایوت را از تانک ازت مایع خارج و برای ذوب شدن در دستکم دوران ممکن در ظرف آب 35 جایگاه سانتی گراد قرار اعطا کرد . لذا مامور مربوطه بایستی با حداکثر مهارت و سرعت این عمل را انجام دهد تا این‌که اسپرم ها در معرض نوسانات دمایی بیرون از تانک ازت قرار نگیرند . 

ظرف آب گرم باید در نزدیکی مخزن ازت مایع قرار گرفته و محل باکس تلقیح چه بسا الامکان سرپوشیده و بادگیر نباشد تا این که تغییرات آب و هوا در فصول سال در کیفیت دمای محل تلقیح تاثیر چندانی نداشته باشد . 

اسپرم های منجمد که در دو گونه ml 25/0 و ml5/0 می باشد در حرارت 35 سکو سانتی گراد دستکم به ترتیب 20 و 40 ثانیه نیاز می‌باشد تا از حالت اسپرم یخ‌زده به مایع و حدود مرتبه حرارت بدن رسد . سریع بودن تغییر و تحول وضعیت اسپرم از جامد به مایع سبب می شود میزان تلفات اسپرماتوزوئید به دستکم برسد و در سود درصد گیرایی تلقیح بالا رود . اما تکنسین تلقیح بایستی براساس راهبرد های صادره توسط شرکت های تولیدکننده اسپرم فعالیت نماید، اما برنامه کلی کمپانی ها به فیس دستورالعمل بالا می باشد . 

ظرف تعدادی دقیقه حداکثر (15 دقیقه) پس از ذوب کردن اسپرم می بایست عملیات تلقیح صورت پذیرد . مهم‌ترین مساله، حفاظت از شوک سوز‌و‌سرما آن‌گاه از تراز ذوب کردن می‌باشد . مجددا اهمیت سرپوشیده بودن منزلت تلقیح گاو یاد‌آوری می گردد . 

درجه 

حرارت مناسب دمای محفظه 25 درجه سانتی گراد رتبه 

حرارت بدن دام 38 مرتبه سانتی گراد آب 

35 سکو سانتی گراد ازت 

مایع 196- درجه سانتی گراد به 

صورت خلاصه اهم سفارش های کاربردی به شرح ذیل خواهد بود: 1- تهیه لیست اسپرم های جان دار در تانک ازت و شناخت مامور تلقیح با طرز جور بندی اسپرم گاو در تانک ازت . 

2- پیشین از آغاز به عملیات تلقیح تصنعی ضدعفونی و شعله زنی با الکل کلیه وسایل موضوع به کارگیری در تلقیح که از اهم موارد می باشد . 

3- بالا آوردن کوبلت محتوی اسپرم ها تا پایین خط انجماد تانک ازت مایع و سرعت عمل مامور تلقیح در بازه برداشتن پایوت اسپرم از داخل کوبلت ها . 

4- استفاده از انبر منحصر جهت برداشتن پایوت . 

5- حداکثر زمان بستن درب تانک ازت 10-8 ثانیه می باشد . 

6- اسپرم خارج شده از تانک ازت را به هیچ وجه نباید مجددا به داخل آن برگرداند . 

7- در هر مقطع فقط یک پایوت را از انجماد خارج فرمایید و مطلقا از یک دماسنج الکلی جهت تنظیم دمای آب به کارگیری فرمائید . 

8- اعتنا فرمایید که جایگاه حرارت سرنگ تلقیح با رتبه حرارت آب یکسان باشد . برای این عمل می بضاعت و توان از سکو حرارت تن به هم پا به کار گیری از یک حوله کاغذی یا پارچه پاک استعمال نمود تا از تغییرات دست اندرکاران جوی محافظت شود . 

9- از یک دستمال کاغذی مناسب یا پنبه استریل جهت کم آب و مراقبت کردن پایوت به کار گیری نمایید . وجود یا آلوده و کثیف شدن به آب باعث مرگ اسپرماتوزوئیدها و کاهش توان باروری آن ها می گردد . 

10- مامور تلقیح بایستی همت نماید کلیه عملیات مزبور با نظم و ترتیب و سرعت کافی انجام پذیرد . 

11- هر دو هفته یک بار سطح ازت تانک را بازرسی نمائید . 

درجدول 4 در مسئله سه نمونه از گندمیان و علت رشد آنان دعوا شده که داریم

درجدول 
4 در مسئله سه نمونه از گندمیان و علت رشد آنان دعوا شده که داریم : 1 . 
غلات زمستانه 2 . 
بهاره 3 . 
کندمیان علوفه ای یک ساله تابستانه غلات زمستانه عبارتند از تریتیکاله و کندم بلند پای استاندارد که میتوان از محصول ها آنها در تمام ارتفاع تاخیر بهار به کار گیری نمود دامنه های آبگیر مراتع . تریتیکاله زمستانه را میتوان در نبود گندم پاییزی استعمال نمود در فصل بهار همینطور میتوان از جو دو راز هم به تیتر علوفه به کارگیری کرد آبیاری بموقع همچنین میتواند در طول فصل رشد اثر گذار و باعث افزایش ماده خشک گیاه بشود واریته های قابل دقت در این دربین بایستی بلند قد ساقه ضخیم ودر زمان ارتفاع رویش نوع توانایی ساخت علوفه و قابلیت و امکان تجدیدرویش مناسب و مقدار ماده مصرفی مطلوب داشته باشد گه ما دراینجا 5 جور از گندمیان تابستانه یکساله را داریم دربرگیرنده : ذرت خوشه ای/ ارزن مرواریدی /سودان گراس/ چلیپا/ذرت خوشه/ ارزن گیاهان برنا این واریته دارای داشتن اسید پرو سیسک منتشر شده در انها میباشند که این اسید در واریته های علف سودان کمتر از بقیه می‌باشد مسمومیت این اسید در سورگوم کمتر هنگامیکه علف سودان و سورگوم و علف سودان کروس مورد چرا قرار نگرقته باشند گذشته از وصال به 18 تا 24 سانتی همچنین غلظت این ماده در موارد تنش مانند کولاک و . . 
در گیاه افزایش میابد این اسید به سرعت در بافت های گیاهی مرده می‌شکند و اگر برداشت از گیاه در 18-24 اینچی فیس دهد پنجه زنی بعدی برای چرا 5 روز بعد از آن می‌تواند باشد در ارزن ها اسید پروسیک تولید نمی شود در گیاه بالغ پتانسیل تجدید پرورش قلیل می‌باشد و مطلوب برای به کارگیری از علوفه کم آب یا عصر های فشرده چرا می باشد برای به کار گیری در اسب ها اما هیچ سفارش ای نسبت به آن نمی‌باشد آنرا میتوان هنگامیه به 15-20 اینچی رسید مسئله چرای دام قرارداد رئیس 
گیاهان در خشکی می بایست 
ما سعی کنیم ضرروزیان کم آبی را به دست‌کم برسانیم و عملیات ترمیم پوشش گیاهی را به سرعت آن گاه از آن استارت کنیم خشکسالی به خیر ابتدا کنش شناخت فقدان علوفه را در مواقع فقدان نشان می دهد اندازه گیاهان جان دار برای گزینش دام در طرح های متعدد باتوجه به مورخ آن ها وفصل مختلف و الزامات ارزشیابی تعادل فی مابین علوفه قابل جذب و علوفه موجود را اساسی میکند: 15-30 
آپریل : عمق متوسط خاک و رطوبت جان دار درآن قضیه تعادا دام که باید تخمینی حساب شوند کیفیت تراکم بوته و واحد تراز تحلیل تولید علوفه در غلات بهاره و پاییزه با اهمیت است 1-30 
می : زمینه اندازه دام روی خاک های سیلت و آهکی مرتفع مراتع برروی باران اساس ای ماههای مارس تاثیر داراست اما دسته جور در توان ایجاد نیز کلیدی می باشد که کنترل می‌کند واریته های فصلی را در مراتع تناوب در علوفه مقدار تولید دام و احتیاج به چرا و ساخت تاخیر برای رویش گیاه دارای اهمیت است 1-30 
جون : کاشت گیاه در بین زراعی برای نگه داری رطوبت خاک و تقریب افزایش کیفیت 1-30 
جولای : درصورتی که حوزه‌ دارای گرمای شدید است مدل ای کاشت شود که مال میانگین بدهد تا در تخمین کیفیت گیاهان علفه ای یکساله تابستانه که رطوبت خاک کفایت بکند 1-30 
آگوست : درو جنس برای به کارگیری دام وانبار سازی 1-30 
سپتامبر : خرید علوفه قضیه نیاز دام و ذخیره و چک منابع و ارزایبی آخرین مرتع از نظر پرورش سال بعد و تقریب اندازه علوفه موضوع نیاز در طی زمستان 1-30 
اکتبر: به کارگیری مطلوب از بارش های اکتبر باتوجه به شنی و لومی بودن خاک برای تابستان وقتی 
که در منطقه یک خشکسالی گرانقدر داریم مدیر مولفه های آن خیلی مهم میباشد در هزینه های ساخت تهیه و تنظیم علوفه زمینه نیاز دام برای سال سپس و تهیه و تنظیم و اصلاح برانامه ها برای خشکسالی برای برقراری تعادل در بین منابع غذا و علوفه دام و تاثیرات مصرف علوفه سیلویی و اثرات مصرف آن به وسیله دام کلیه سبب ساز این هست که در مدیر خشکسالی باید محتاط بود و برنامه ریزی نمود حتی یک تاخیر موجب خسارت می باشد چه بسا یک فراوانی در علوفه مو جود روی مرتع قادر است صرفا یک روی در برهه زمانی خشکسالی باشد و این که بعد از خشکسالی حتی ممکن است بذر های مو جود در زمین قدرتی نداشته باشند در طرح های مدیریتی ارائه شده در تحت در حدود 1تا30 درصد بهبود داشتیم که مهمترین های آن در پایین فهرست شده هست : 1 . 
اندازه مقاومت دام در سال به بی آبی و در سال بعدی دقت به ذخیره علوفه تولید ها گیاهی و حتی لاشبرگ ها 2 . 
تاخیر در آغاز چرا برای بازسازی تراز مرتع در حدود 1تا2 هفته که درنتیجه به افزایش 10 تا 20 در طی فصل رویش این تاخیر امداد می نماید که افزایش داشته باشیم 3 . 
به کارگیری بهتر از منابع مرتع و ارزیابی مداوم و مستمر و با اهمیت چرای دام برای چریدن در تمامی قسمت ها و استفادده از آخری متد و منش در چراندن دام برای کمتر کردن خسارت چرای و کاهش خسارت زیاد به مرتع بواسطه احتمالا ناچیز کردن فصل چرا و یا این که به کارگیری از نمک 4 . 
قابلیت و به کار گیری از علوفه سیلویی که موجب کاهش تراکم چرا در مرتع است 5 . 
ذخیره مقدار 10 تا20 درصد کل منابع علوفه برا چرای هر بار 6 . 
دام استفاده از واحد حیوانی برای تناسب جیره دام نسبت به وزنش و نگهداری داده ها مهم هر چراگاه و ثبت آن 7 . اجتناب از تصمصیات فوری و بهران ساز و فشرده کردن زمینه اقتصادی و ضرر و زیان در بلند مدت که منجر کاهش منابع علوفه هست . 
امااین 
سوال مطرح میباشد که چه جایگزین هایی در این وضعیت مطلوب میباشند خطرات احتمالی چرای فشرده میتواند بواسطه بسط منابع آبی‌رنگ به کار گیری از مهرا بند چرا بازسازی چراگاه ها و تلقیح مصنوعی در چراگاه ها عدم اشتباهات مدیریتی در چرای های تناوبی ارتقاء دام ها و تولید مانند آهنا ذیل کنترل مدیریت مطلوب چراگاه ها و ارتقاء چراگاه برای دورهای چرا احتمال غلط را کاهش میدهد ارتقاء در ایجاد علوفه که در چراگاه های با تراکم بالا و متوسط فیس می دهد آماده می آورد بهترین فرصت برای تعویق و ترمیم آتی بواسطه به کار گیری بد در دراز برهه زمانی از چراگاه ها . یک سطح کافی پوشش محافظ باید همواره نگه داری شده هنگام چرای چراگاه با تراکم کم . 
به کار گیری چرایی تصویب می شود برای برآورد سرعت ذخیره برای هر چراگاه در طی سال های قبلی . تصمیم گیری می شود در‌صورتی‌که سرعت ذخیره یا این که مقطع دوران چرا بر تراکم چراه تاثیر گذارد . اگر تصویب چرای عالی در دسترس نمی باشد حال بازه آغاز می‌باشد . ثبت کلاس و تعداد دام و تمام تاریخها از ورود و برداشت برای همگی دام برای هر چراگاه . تصویب دراز بازه چراگاه برای هوشمند ساختن تصمیمات مدیر چرا ضروریست . 

مقالات تخصصی زمینۀ کاری شما در ویکی‌پدیای فارسی

مقالات 
تخصصی زمینۀ کاری شما در ویکی‌پدیای فارسی همانطور که گفتیم، وقتی که مقاله‌ای در زمینۀ یکی از بحث‌های تخصصی فعالیت خود منتشر کردید، بد نمی باشد در صورتیکه به ورقه ویکی‌پدیای آن هم نگاهی بیندازید و اگر مطلبی در آن جا افتاده بود (و شما در مقالۀ خویش به آن پرداخته بودید)، این ورقه ویکی‌پدیا را کامل‌تر فرمائید و لینک وب سایت خود را به عنوان مبداء قرار دهید . حتی هیچ بعید نمیباشد که صفحه‌ای برای مسئله موضوع لحاظ شما نباشد . در این حالت می توانید یک ورقه جدید برای این مقاله ایجاد نمایید و تمام دانسته‌های خویش را در صفحۀ ویکی‌پدیا وارد نمایید . 

البته پیشاپیش از شما خواهش دارم و به شما هشدار می‌دهم که با مطالب و لینک‌های بی‌ربط کارایی در تصاحب کردن بک لینک و پیوند از وبسایت ویکیپدیا نکنید . اینکار خیر صرفا سبب ساز هر چه بخش اعظم آلوده شدن فضای اینترنت می‌شود، بلکه سبب ساز می‌شود تارنما شما نزد اشخاصی که این مطلب را می‌خوانند، بدنام شود . به علاوه، هر لحظه ممکن است لینک و پیوند شما بوسیله یک کاربر دیگر (که فهمیده شما تنها قصد اسپم کردن داشته‌اید) منزه شود و زحمات شما به هدر رود . 

پس فقط وقتی در ویکی‌پدیا عمل کنید که راجع به یک موضوع، حرفی برای گفتن دارید، از آن مطمئنید و همین صحبت شما در مقاله‌ای که به عنوان منشاء ذکر میکنید وجود داراست . 

درست میباشد که با این کار شما تنها یک لینک به چهره nofollow به دست خواهید آورد، ولی خب همین فعالیت نیز در طولانی‌مدت تاثیر نیکی بر سئوی تارنما شما خواهد گذاشت . 

لینک‌های 
شکسته ویکی‌پدیا را احیا کنید نکته حرفه‌ای: برخی مواقع هم وجود دارااست که شما به کاغذ ویکی‌پدیای مربوط به مطلب خود رجوع و برگشت می‌کنید و متوجه میشوید که با وجود بدون نقص بودن مطلب، یک لینک و پیوند وخیم در در بین منابع وجود دارد . در این حالت (اگر مقاله شما دارای ربط است) میتوانید این لینک خراب را با آدرس مقاله خویش جایگزین کنید تا نیز به ویکی‌پدیا لطفی کرده باشید و هم یک بک پیوند برای خود ساخته باشید .