makian01

makian01

makian01

makian01

مخلوط چربی، بویژه درصد اسید چرب غیر اشباع


مخلوط چربی، بویژه درصد اسید چرب غیر اشباع آن، می تواند اثرات عمیقی بر روی تخمیر شکمبه و جواب های ایجاد داشته باشد . پایین موقعیت تغذیه ایی معین، اسید چرب غیر اشباع می تواند واسطه های منحصر به فرد به فرد اسید چرب ترانس در شکمبه را که ممانعت کننده های قوی سنتز چربی شیر هستند را تشکیل دهد . 

ماشین آلات خوراک دام

مقادیر فراوان اسید چرب غیر اشباع شکمبه یک عدد از ابزارهایی می‌باشد که به تازگی در فرموله کردن جیره برای کمک به انتخاب این که چه میزان چربی می تواند به گاوهای شیری تغذیه شود، استفاده می شود . این عمل توسط مجموع اسیدهای اولئیک، لینولئیک و لینولنیک –سه اسید چرب غیر اشباع حساس مصرف گردیده از تمامی اجزای جیره- حساب و کتاب شده است . 


علوفه ها و غلات ممکن هست برای عمده مقادیر فراوان مصرفی اسید چرب غیر اشباع شکمبه در نظر گرفته شوند و بنابراین، نباید نادیده گرفته شوند . پژوهش در حال اجرا سفارش می نماید که گاوهای شیری پر ایجاد می توانند برای اسید چرب ضروری، عمدتا لنولئیک و لینولنیک، نبود حاشیه ایی داشته باشند، که ممکن می‌باشد تلاش ساخت مثلی و عملکرد را تحت تاثیر قرار دهد . 


گاوها 

همیشه راست می گویند 

بدون شک، تغذیه گاوهای پرتولید پیچیده خیس گردیده می باشد . متخصصین تغذیه می بایست به یاد داشته باشند که گاوها به ما خبر می دهند که جیره مناسب است، نه کامپیوتر . 


یک ضرب المثل کهن می گوید که سه جیره متفاوت می توانند به گاوهای شیری داده شوند: جیره ایی که کارشناس تغذیه تهیه می کند، جیره ای که فیدر برای گاوها ترکیب می نماید و جیره ایی که گاو ممکن می باشد انقطاع کند و تصمیم می گیرد بخورد . 


متخصان تغذیه باید راه و روش بروند و گاوها را ببینند، تا برای متوازن کردن جیره گاو شیری مطمئن شوند که طعام درست به تیم صحیح گاوها به رویه یکنواخت و به موقع ارائه می شود و کارایی کنند تا به برنامه علوفه با کیفیت برسند . بعلاوه مدیر و رفاه فوق العاده گاو را ترفیع دهند . اعتنا کردن دقیق به اصول، گاوهای شیری مان را کمک می کند تا به توان واقعی برنامه تغذیه ایشان دست یابند . 


فیض گیری کلی این می‌باشد که باتوجه به ارتقاء بها منابع پروتیینی و اتلاف نیتروژن مازاد آنان بهترین راه بالانس جیره بر شالوده استعمال از اسیدهای آمینه علی الخصوص متیونین و لیزین است هر چندین که غالبا در جیره ها لیزین توسط مواد غذایی تامین می‌گردد اما توجه داشته باشید نسبت اسیدهای آمینه مضاعف دارای اهمیت است لذا در آتی جیره نویسی دامهای شیری صرفا بر شالوده بالانس اسیدهای آمینه لازم خواهد بود . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.