makian01

makian01

makian01

makian01

پرواربندی گوسفند Sheep

پرواربندی 

گوسفند Sheep 

fattening گوسفند نوعی دام می باشد به خصوص از لحاظ تولید گوشت،‌ شیر، پشم، پوست و تولید نظیر از اهمیت بالایی برخوردار میباشد . در میان صفات ذکر شده ویژگی تولید نظیر اهمیت بیشتری دارااست . میزان تولید گوشت و پشم نیز به موازات صفت تولید مثل از گزاره صفات حیاتی اقتصادی و فروش گوسفند زنده به شمار می آید . که تیم لایوشیپ سرویس ها ایجاد و فروش گوسفند و دام زنده در تهران کار دارااست . 

ماشین آلات خوراک دام

عوامل 

اثر گذار در پرواربندی گوسفند و دام زنده فصل پرواربندی گوسفند در اوایل پاییز میباشد . 

شناختن نژادهای مختلف به یاور مشخصات آن‌ها در نوع گزینش خوراک و حالت نگهداری به شما امداد می نماید . 

ایجاد منزلت مناسب جهت پرواربندی، جایگاه برای پرورش گوسفند یا دام می بایست دارنده آب و هوای مساعد باشد . 

خرید دام مطلوب جهت پرواربندی هم‌چنین مدت خرید دام نیز مهم می‌باشد . 

تنظیم علوفه قضیه نیاز دام‌ها در طول زمان پرواربندی، علوفه بایستی با اعتنا به دسته پرواربندی خریداری شود . 

قرنطینه و انجام کارها بهداشتی بر روی دام‌های خریداری گردیده قبل از پرواربندی، به مراد دوری از بیماری گوسفند و دام خریداری گردیده و دام‌های دیگر بایستی دوران کوتاهی در قرنطینه بمانند . 

به‌کارگیری روش‌های مطلوب پرواربندی . 

انواع 

پرواربندی گوسفند و دام زنده: پرواربندی 

مرتعی در این رویه بره‌ها در 4 تا 5 ماهگی خریداری شده و در مراتع مرغوب ارگانیک و تصنعی چرا میشوند و علاوه بر آن در وعده شبانه پاره ای کنسانتره در اختیار بره‌ها قرار می دهند، چون کنسانتره برای سن آن ها ضروری می باشد . 


پرورش گوسفند برنا این جور بره‌هایی که در تابستان خریداری و در مرتع مراقبت کرده‌اند به این صورت هست که در سنین حدود 7 ماهگی در آغل‌های گشوده و یا بسته به پروار می‌بندند . و در سن 10 تا 11 ماهگی با وزن 55 تا 60 کیلوگرم به کشتار می‌رسند . 


نصیب بیشتر خوراک در این منش به صورت چربی ذخیره می گردد و خوبتر میباشد از علوفه ارزان قیمت استفاده شود . رویش گوسفند پیر میش‌ها و قوچ‌های پیر که نگهداری آنان مقرون به صرفه نمی باشد از گله قطع می شوند و در صورت بضاعت و توان تامین علوفه آنان را برای مدتی حفظ کرده و پروار می کنند . 


این گونه گوسفندان رشد بدنی ضروری را کرده‌اند و از حیث ایجاد گوشت و ضریب تبدیل دوچندان ضعیف هستند و اکثر مواد غذایی به صورت چربی در تن آن‌ها ذخیره می‌گردد . خوبتر می باشد برای پرواربندی این جور گوسفندان از علوفه ارزان قیمت استفاده کرد . 


نمایشگر 

ویدیو 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.