makian01

makian01

makian01

makian01

میانگین وزن گوسفند

میانگین 

وزن گوسفند در هنگام خرید گوسفند زنده گوشت گوسفند در ایران اصلی ترین منشاء تولید کننده گوشت قرمز رنگ می‌باشد . در سال97 با ارتقاء ارزش ناگهانی این گوشت و دو برابر شدن قیمتش رویش دهندگان این میدان نتیجه بیش تری نسبت به سال های گذشته کسب نمودند . 

در کشورما شناسایی کاملی بر روی نژادهای گوناگون گوسفندان فیس گرفته می‌باشد و بخش اعظمی از اشخاص در مناطق متفاوت کشورمان به پروار بندی گوسفند زنده درگیر هستند . در واقع منظور از پروار بندی چاق کردن و اضافه وزن گوسفند در طی یک بازه معین است . 

ماشین آلات خوراک دام

در برخی از نقاط متعدد کشور نژادی از گوسفندان پرورش داده می شود که دارنده وزن بیش تری نسبت به بقیه نژادها میباشد که به این نوع گوسفندان اصطلاحا گوسفندان پرواری گفته می شود . 

به تیتر مثال استان کرمانشاه یکی از بخش ها مستعد دامپروری در ایران میباشد . وجود آب و خاک مطلوب و وضعیت اقلیمی مختص استان کرمانشاه موجب شده است که این استان دام های پرواری اکثری را ساخت نماید و در زمینه گسترش دامپروری ترقی زیادی نماید به گونه ای که برخی از دام ها به کشورهای همسایه صادر می شوند و از این روش سود متعددی قسمت دامداران می شود . 




علوفه ها بخش مهمی از تغذیه دام ها می باشند و دامداران علوفه ها را به دو صورت کم آب و تر نگهداری می کنند که بتوانند در تمامی ارتفاع سال به دام ها بدهند . در واقع هر چه تغذیه دام ها و گوسفندان مناسب تر باشد در این فیس وزن گوسفندان ارتقاء می یابد . 

گاهی تایم ها دامپروران که علوفه را کم آب می نمایند موجب می شود که وجود آب بیش از حد در علوفه اندک شود و همین موضوع سبب می شود که میل دام ها به تناول کردن اندک شود و وزن دام ها کاهش یابد . 

نکته دیگری که باید دامداران به آن دقت کنند این می باشد که بایستی علوفه و خوراک گوسفندان را به طور یکنواخت در آخور بریزند ودر گزیده بیشتر و در منتخب کمتر نریزند تا به‌این رخ به طور یکسان به همگی گوسفندان غذا برسد . زیرا در غیر این رخ دام های ضعیف تر گرسنه می مانند . 

از علوفه بی کیفیت و فاسد نباید برای تغذیه دام ها استعمال نمود زیرا کلیه این موردها منجر کاهش میل دام ها به میل کردن می شود و وزن آن ها کاهش می یابد . بدین ترتیب تغذیه دام ها یکی از عواملی هست که به رخ بدون واسطه بر روی وزن دام ها تاثیر می گذارد . 

یکی از مورد ها مهمی که در هنگام خرید گوسفند زنده باید به آن اعتنا نمود وزن گوسفند می‌باشد . هرچه گوسفند پروارتر باشد وزن آن نیز بیش تر میباشد . 

در دوران خرید، وزن گوسفند را با باسکول انتخاب می کنند . بایستی اعتنا نمود که شکم دام ها با کاغذ یا مقوا پر نشده باشد یا این که راه و روش خروج ادرار در دام ها بسته نشده باشد و وزن کاذب برای دام ها ایجاد نشود . امروزه اکثری از فیض جویان از این نوع شیوه ها جهت ارتقاء وزن دام ها به کار گیری می کنند تا سود و پول بیش تری از فروختن دام کسب نمایند . 

میانگین وزن گوسفند زنده در همه نژادها یکسان نمی‌باشد . بلکه گوسفندان بر پایه نژادهایشان می توانند وزن های متفاوتی داشته باشند . 

برای خرید گوسفند مقدمه معین فرمایید شما به یک گوسفند یکسری کیلویی نیاز دارید تا بتوانید راحت تر گوسفند قضیه نظرتان را پیدا نمایید . 

پس یک عدد از مواردی که در هنگام خرید گوسفند بایستی به آن دقت داشت ، وزن دام می‌باشد . تیم دام قائم به عرضه گونه های دام زنده با بهترین ارزش در شهر تهران سرگرم است . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.