makian01

makian01

makian01

makian01

نحوه قرار گرفتن پاها


پاها و شکل قرارگرفتن آنها 
پاهای جلو 
پاهای جلو می بایست بی واسطه وبدون خمیدگی به تن وصل شده باشند و بیش از حد بلند یا کوتاه نباشند . همچنین فاصله دو پا،‌نشان دهنده عرض سینه می‌باشد . پهنا سینه میانگین ویا بیش ازحد میانگین درعمر اقتصادی حیوان وشیرواری گاو اثر دارااست . 
پاهای عقب 
عالی میباشد بدانید که حالت دو مفصل خرگوشی گاو درشیرواری آن اثر دارد . به طوری که هرچه مفصل پاهای عقب گاو ظریف تر باشد،‌گاو شیروارتر میباشد . به علاوه پاهای عقب گاو درمنظر پشتی بایستی بی واسطه و بدون انحراف به باطن بدن وصل باشند . به طوری که بتوان مستطیلی را بین دو پای عقب گاو رسم کرد . در حالتی که دو مفصل پاهای عقب گاو به هم نزدیک و پاها و سم ها به خارج گمراه باشند،‌کمترین بها را به آن گاو می دهند . اکنون آنکه پاها باید فارغ از انحراف و مفصل های خرگوشی باید با ران،‌پاها و سم ها، موازی باشند . 

در صورتی‌که پاهای گاو را از پهلو نگاه کنید باید مفصل های خرگوشی پاهای عقب داسی شکل باشند . البته بایستی اعتنا کنید که گهگاه ممکن میباشد گاو به عامل اشکال درلگن ویا عفونت،‌سم ها و پاهای خود را به داخل کج کند . بدین ترتیب نباید این مسئله را با خمیدگی داسی شکل پاهای عقب خطا گرفت . 

6- 
طول پستان عقبی 
این ارتفاع نشان دهنده گنجایش ایجاد شیر درگاو می باشد . برای بررسی این صفت کافی است فاصله زیر فرج دام را تا محل اتصال پستان به تن گاو مقدار بگیرید . هرچه این فاصله کمتر باشد، خوبتر است . 

7- 
عمق پستان 
عمق پستان یعنی ارزیابی شرایط کف پستان (به غیر از نوک آن) با مفصل خرگوشی پاهای عقب . ولی صحیح می باشد که هرچه پستان بزرگتر باشد،‌شیر بیشتری را درخود جای می دهد،‌ولی یک پستان با عمق بیشتر(حجیم تر)زودتر به زخم و ورم پستان آلوده و کثیف می شود . 

براین اساس دربررسی این صفت باید به سن دام دقت کرد . به طوری که هرچه سن دام فراتر رود، عمق پستان عمده می شود . درتلیسه ها می بایست کف پستان نسبت به مفصل خرگوشی،‌حدود 3 انگشت(5 سانتی متر)بالاتر قرار گرفته باشد . 

8- 
نگه دارنده پستان ها(لیگامان ها) 
نگه دارای ها درحقیقت رباط های وسطی محفظه پستان می باشند . این رباط ها چنان درمنظره پشتی قرارگرفته اند که به نظر می آید محیط پستان به دو نصیب تقسیم گردیده می‌باشد . رباط ها درحقیقت نگه دارای های مهم واولیه پستان هستند .همچنین استدلال مهمی درنگه داشتن پستان درمحل حساس خود میباشند . در‌صورتی‌که حفظ کننده پستان ضعیف باشد،‌پستان به شرایط شل و پاندولی درمی آید . درنتیجه ارتفاع قدمت اقتصادی گاو کم می شود . بنابراین هنگام خرید یک گاو شیری بایستی دقت داشت که درمنظره پشتی درحالی که پستان پرازشیر می‌باشد ، میانه پستان گاو ، خط وجود داشته باشد . همچنین این خط و شکاف در بین پستانی،‌عمیق و سراسر پستان را فراگیر باشد . 

9- 
پهنا پستان 
هرچه عرض پستان گاو اکثر باشد، دام قدرت شیرواری بهتری داراست . همچنین ارتفاع قدمت اقتصادی آن هم فراوان میباشد . برای تحلیل این صفت،‌درمحل اتصال پستان به تن وبرگشتگی موهای دو طرف پستان، فاصله دو طرف پاهای آن را مقدار گیری می کنند . اعتنا کنید که هنگام نظارت این صفت نباید گاو بدشکل ایستاده باشد وپاهای عقب آن ازهم باز باشد . 

10- 
مقدار سرپستانک ها 
یکی ازمواردی که می بایست هنگام خرید گاو شیری مضاعف به آن دقت شود ،‌اندازه سرپستانک های گاو میباشد . برای بررسی آن‌ها می بایست ارتفاع سرپستانک و حالت آنان را از جلو وعقب وپهلوی حیوان مقدار گیری کرد . یک‌سری شرایط غیر ارگانیک درپستانک وجود داردکه باید به آنها توجه کرد . 
این شرایط ها عبارتند از: 
الف- پستانک ها نباید به شکل پستانک های بز باشند وبه اصطلاح بزی نباشند . 

ب- پستانک های خیلی کلفت به درد شیردوشی نمی خورند . 

ج- شکاف پستانک ها نباید بیش از حد ریز و یا گشاد باشند . 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.