makian01

makian01

makian01

makian01

پرواربندی

رجوع 

پر سرعت سرمایه 

زیرا پس از 3 تا 4 ماه اصل سرمایه و فیض حاصل اخذ میشود سرمایه‌گذار تمایل زیادی به پرواربندی دارااست . 

ماشین آلات خوراک دام

• 

یاری به نگهداری مراتع کشور 

بره‌هایی که به برهان همزمان نبودن زایش فاقد رشد کافی باشند و یا این که بره‌های اول زایش که به برهان تلف شدن مادر، عدم مصرف شیر کافی، بیماری‌ها وزن مطلوب ندارند چوبدار خریداری و پروار می‌نماید . 


پرواربندی 

تجاری 

• دامپرور فاقد گله داشتی بوده و بره‌های قضیه نیاز را از واحدهای تولیدی دربرگیرنده گله‌های عشایری و روستایی خریداری می‌نماید . 


• دامپروران ممکن هست بره‌ها را از اردیبهشت ماه ماه به بعد از آن بفروشند که در این برهه زمانی بعلت عرضه دوچندان معمولاً قیمت قلیل می باشد . برخی گله‌دارها بره‌ها را تا فصل‌پاییز نگه می‌دارند و در آن مقطع که تقاضا برای پرواربندی در فصل‌زمستان بسیار است می فروشند . 


• معمولاً گله‌های عشایری هم بره‌ها را در فصل فصل بهار میفروشند چون هم‌زمان با رشد علوفه بهاره مراقبت به طور همزمان میش‌ها و بره‌ها نقص‌ می باشد و بره‌ها نمی‌توانند گرمای دشت و دامنه کوه را تحمل کنند و منجر تلفات می شود بعلاوه ممکن است به دلیل فحل شدن جفت‌گیری کنند . براین اساس شیشک‌های نر 10 تا 12 ماهه را می فروشند . 


موقعیت 

پیروزی پرواربندی 

1 . 

امنیت 

2 . مقام و فضای اختصاصی: رده باز و بسته بترتیب: 0 .9 

و 1 مترمربع 

3 . 

خرید علوفه و مواد متراکم در مدت مناسب: 8 کیلو به ازاء هر کیلوگرم ارتقا وزن تن (یونجه، شبدر، سیلو، جو و…) 

4 . 

بازه زمانی مطلوب خرید دام: در شرای امکان تعلیف تابستانه باشد در اول فصل تابستان ارزش دام خیلی کم است 

5 . 

محل مطلوب خرید دام: میدان دام 

6 . 

ارتفاع زمان پروار: سه ماه 

7 . رویکرد فروش دام: سرپایی یا این که پس از کشتار (اگر سرک باشد و کشتارگاه نزدیک محل رشد بهتر می‌باشد که جنازه فروخته شود .) 


8 . گزینش نژاد و دام مطلوب پروار: قزل، شال، بختیاری، افشاری و مغانی روزانه200 تا 220 گرم افزایش وزن داشته و مطلوب پروار میباشند اگر چه که مهربانی و کردی و لری نیز مناسب هست . دام مطلوب می بایست درشت اندام سالم، دست و پای بلند و کشیده، شکم جمع و گونه و فاقد افتادگی، عدم لنگش و ریختگی مو، عدم اسهال و ترشحات بینی و محیط دیده داشته باشد و میان دام‌ها هم یکنواختی باشد . بطور کلی متوسط وزن و سن 3 کیلو و 4-7 ماه می‌باشد . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.