makian01

makian01

makian01

makian01

شرکت پرورش داشتی گوسفند نژادافشار

شرکت پرورش داشتی گوسفند نژادافشار در زنجان با حضور وزیرجهادکشاورزی افتتاح شد . 
این طرح در تراز در آغاز هفت و نیم میلیاردتومان هزینه دربرداشته می‌باشد . 
طرح پرورش داشتی گوسفند نژادافشار درزمینی به مساحت 25 هکتار و شامل چهار سوله هست . 
براساس پیش بینی ها قرار است ازسال آتی سالیانه 18 هزار مرکز قوچ ومیش اصلاح نژادشده به دامداران درخواست کننده در استان و سراسرکشور واگذار شود . 
قیمت ریالی هرقوچ ومیش ژن دار در میان 8 تا 30 میلیون تومان می‌باشد که باافتتاح و شیوه اندازی شرکت رشد داشتی نژادافشار زنجان ، این هزینه برای دامدار میان یک ونیم تا 3 میلیون تومان خواهد بود . 
طرح پژوهشی اصلاح نژاد قوچ افشار وچند قلوزایی این نژاد از 10 سال پیش در دانش کده زنجان و باهمکاری جهادکشاورزی زنجان آغازشد . 
ژن های یکسری قلو زا که از پس از محاسبه های مختلف از گوسفند نژاد برولامرینو از نیوزلند به زنجان برای مخلوط با نژاد گوسفند افشار به ایران آورده گردیده بود و هم اکنون پس از حدود یک ده سال ثمره داده می باشد . 
توان دوقلو زایی گوسفند نژاد افشار به طورمتوسط برای هر100 گوسفند110 هست اما بااجرای طرح انتقال ژن چندقلوززایی این بضاعت و توان به ازای هر110 گوسفند به 240 رسیده می‌باشد که درنسل های بعدی به 3 برابرهم خواهدرسید . 
سرعت پرورش بالا، ایجاد شیر مطلوب ، سازگاری پرسرعت با محیط ، عادت پذیری با حالت آب و هوای مناطق سرد ، قدرت راهپیمایی مطلوب ، توانایی یک‌سری قلوزایی ومقاومت بالا علیه امراض ، ویژگیهای ژن گوسفندی افشار هست . 
فازدوم طرح پرورش داشتی گوسفند نژادافشار با حدود 11 میلیاردتومان و شامل 6 سوله ، بهمن این سال به فایده برداری خواهد رسید . 
سرمایه گذار این طرح آثاره ( قرارگاه جهادکشاورزی درسپاه زنجان ) می‌باشد که به مراد به وقوع پیوستن اقتصادمقاومتی درطرح تحقیقاتی دانشکده زنجان وجهاد ،سرمایه گذاری کرده هست . 
این 
شرکت با ارتقا ساخت قوچ ومیش ژن می تواند توان محصول ها حوزه گوشت قرمز رادرکشور به چندبرابرافزایش دهد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.