makian01

makian01

makian01

makian01

کسب درآمد از پرورش بلدرچین

کسب 

درآمد از پرورش بلدرچین تخمگذار در ایران سالهاست که مردم به نگهداری و پرورش بلدرچین به صورت تفریحی و یا به عنوان شغل و محل درآمد عشق و علاقه مند شده اند و با مراقبت بلدرچین در خانه و فضاهای کوچک هر چندین در تعداد ناچیز در پی ساخت شبکه مالی برای کسب درآمد دوم و سوم میباشند . 


ما در این مقاله قصد داریم فارغ از بحث های حفظ بلدرچین به فیس سرگرمی و تفریحی به طور کلی بر روی پرورش بلدرچین با نگاه شغل و درآمدزایی بپردازیم . 

ماشین آلات تولید خوراک دام

هزینه 

رویش بلدرچین تخمگذار برای ایجاد مزرعه بلدرچین تخمگذار خوراکی هزینه ها به شش نصیب تقسیم می شود . 


مدل 

اولیه : هزینه های زمین، ساختمان و ابنیه (خرید و ساخت و یا این که رهن و اجاره) 

مدل 

دوم : هزینه های تاسیسات (هیتر گرمایشی ، کولر، فن ، نوروروشنایی و نور و روشنایی و … ) 

جور 

سوم : هزینه امکانات و اسباب پرورش بلدرچین (قفس، آبخوری، دانخوری و…) 

مدل 

چهارم : هزینه خرید بلدرچین تخمگذار 

مدل 

پنجم : هزینه های جاری روزمره نظیر خرید دان بلدرچین، دارو و درمان، کارگری ، آب، برق ،گاز، حمل و نقل و… 

دسته 

ششم: هزینه های مارکتینگ (بسته بندی، لیبل ، تبلیغات و بازاریابی و …) 

فضای 

قضیه نیاز رویش بلدرچین تخمگذار یک بلدرچین تخمگذار بر روی بستر به حدود ۲۵۰ سانتی متر مربع فضا نیاز داراست و برای نمونه در یک سالن ۱۴۰ متری می بضاعت و توان ۵۶۰۰ عدد پرنده بلدرچین تخمگذار را بر روی بستر مراقبت کرد . به عبارتی هر متر مربع از کف تالار برای ۴۰ بلدرچین تخمگذار مطلوب می‌باشد . 


رویش 

بلدرچین در بستر 

چنانچه پرندگان در قفس بلدرچین تخمگذار استاندارد قرارگیرند، این دور و اطراف به ۱۴۰ سانتی متر مربع کاهش پیدا می نماید . با اعتنا به تعداد طبقات قفس بلدرچین که در حالت استاندارد ۴ طبقه بوده و فاصله دستکم ۵۰ سانتی متر در بین طبقات رعایت شده باشد . یک سالن ۱۴۰ متری می تواند ۵۰ متر طول قفس با پهنا ۹۰ سانت ۴ طبقه را در خود جای دهد، که چیزی حدود ۱۰۰۰۰ بلدرچین گنجایش داراست . 


پرورش 

بلدرچین در قفس 

ولی یک مزرعه رویش بلدرچین تخمگذار به فضاهای دیگری هم نیازمند می باشد . از قبیل انبار مراقبت دان ، که چنانچه مزرعه مجهز به کارگاه ایجاد دان نباشد و دستگاه آسیاب و میکسر نداشته باشد و دان روزانه ساخت نشود مستمند آن می‌باشد تا دان را از کارخانه های دان سازی تهیه و در محل مناسب ذخیره کند . برای هر ۱۰۰۰ پرنده ۴ متر مکعب فضای ذخیره سازی حتمی است و با توجه به حد بخش اعظم ارتفاع ۲ متر برای تجمع گونی های دان ۲ متر مربع فضای کف لازم می باشد . حداکثر زمان پیشنهادی برای ذخیره سازی دان در دمای مطلوب ۱۵ روز می باشد . 


محل 

دخیره تخم خوراکی بلدرچین به یک اتاق کوچک با دقت به حجم ساخت تخم خوراکی در روز و بازه ذخیره سازی برای عرضه به بازار نیاز دارید . اتاق ذخیره سازی باید مجهز به وسایل سرمایشی حتمی باشد و دمای اتاق دربین ۱۶ تا ۲۱ درجه سانتی گراد و رطوبت حدود ۵۰ درصد قابل تهیه و تنظیم باشد . 


محل 

بسته بندی تخم بلدرچین این اتاق را با میز های کار استاندارد مجهز نمائید تا کارگران به راحتی مشغول کار شود . تخم بلدرچین ها پیشین از بسته بندی می بایست تمیز گردیده و تخم های ترک خورده و بد شکل از خط بسته بندی خارج شوند . 


توجه فرمایید ظروف بسته بندی تخم بلدرچینی که از محصول پی او سی روشن بوده در برابر نوروروشنایی خورشید و حرارت آسیب پذیرند لذا در انتخاب محل ذخیره سازی آنان اعتنا فرمایید . 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.