makian01

makian01

makian01

makian01

فلاشینگ در گوسفندان

فلاشینگ در گوسفندان برای تعدادی قلوزا کردن دام گوسفند ، در این مقاله به روش فلاشینگ در گوسفندان و همینطور یادگرفتن یک سری قلوزایی در گوسفندان خوا‌هیم پرداخت و شما می توانید با استعمال از این آموزش راه فلاشینگ کردن گوسفندان را خاطره بگیرید و در نهایت روی دام های خود اعمال فرمائید با این عمل شما می توانید گوسفندان خویش را به چندین قلوزا تبدیل کنید و از این راه و روش به تعداد دام خویش در طول مدت زمانی کوتاه بیفزایید و از نتیجه بالا بهرمند شوید . 
در حالتی که شما هم یک دامدار و یا این که دامپرور هستید و به دنبال راه و آموزشی جهت دوقلو زا کردن گوسفندان خویش می‌باشید و یا این که قصد دارید با بهترین نژاد گوسفندان چند قلوزا آشنا شوید و در نهایت آن ها را به دوقلو و یا این که چندقلوزا تبدیل نمائید سفارش می کنیم تا نقطه نهایی این مطلب با ما هم پا باشید و مراحلی را که ارائه خوا‌هیم کرد را بر روی دام گوسفند زنده خود اعمان فرمائید . ولی بعضی از این نژاد گوسفندان اهل ایران به صورت طبیعی دوقلوزا و چندقلوزا می باشند که انجام فلاشینگ را ندارد . نظیر گوسفند نژاد رومانوف که به تیتر شایسته ترین گوسفند چندین قلوزا در عالم محسوب میگردد و رکورد دار وظایف ۹ قلو در مرزوبوم روسیه را به ثبت رسانده می باشد . 

از آنجایی که قیمت گوسفند نژاد چندقلوزا مضاعف بالا و متوسط ۴ الی ۵ میلیون و حداکثر تا ۵۰ میلیون تومان می باشد خرید این مدل نژاد و گوسفندان ژن دار برای کلیه دامداران قابلیت و امکان پذیر نیست، ما آموزشی با تیتر تعدادی قلو زا کردن گوسفندان با شیوه فلاشینگ در این بخش در خدمت شما هستیم و با به کارگیری از پروسه و طرز فلاشینگ می‌توانید گوسفندان خویش را یک‌سری قلوزا نمایید . 

یکسری 
قلوزا کردن گوسفند فلاشینگ 
در گوسفندان فلاشینگ 
در گوسفندان چیست؟ به خط مش جیره ای در بازه زمانی ی جفت گیری و یا در بازه زمانی جفت گیری دربین نر و ماده از هر گونه نژاد که سبب ساز به چند قلو زا کردن این مدل دام ها را فلاشینگ در گوسفندان می گویند که در ادامه به گام به گام فرآیند آن خواهیم پرداخت . 

جیره 
فلاشینگ چه چیزی است ؟ جیره فلاشینگ منش و روند تغزیه ای در بازه جفت گیری و پس از بارور کردن در راستای چندین قلوزا کردن گوسفندان را جیره فلاشینگ می گویند . 

فلاشینگ 
گوسفندان همان گونه در بالا اشاره کردیم خرید اشکال نژاد گوسفندان یکسری قلوزا نظیر رومانوف و … از قیمت فراوان بالایی برخوردار میباشند و برای بعضا از دامداران ، عشایری ، دامپروران و … قابلیت و امکان خرید و سرمایه گذاری وجود ندارد بر همین مبنا ما تصمیم به ارائه آموزشی باعنوان فلاشینگ در گوسفندان گرفتیم تا این مدل از افراد بتوانند هر نوع نژادی از گوسفندان را به یاری فلاشینگ به چند قلوزا و یا دو قلوزا تبدیل کنند . 

البته 
هنگام فلاشینگ چه چیزی را بایستی رعایت کرد ؟ 
از آنجایی که امروزه اشکال بیماری های مزمن و خطرناک و یا حتی بیماری های جزئی در کمین انواع دام زنده و گوسفند زنده قرار دارا هستند هر زمان و در هر مکان امکان مبتلا شدن به این جور بیماری ها وجود داراست از این رو می بایست از ابتلا به هر دسته بیماری جلوگیری کرد که این کار با به کارگیری از تزریق اشکال واکسن ها و دارو های ضد انگل قابل انجام می‌باشد تا به گونه های بیماری مثل آنتروتوکسمی و . . دچار نشوند . 

برای اینکه بتوانیم یک فلاشینگ خوب داشته باشیم قبل از هرگونه اقدامی میبایست دام گوسفند زنده توسط دامپزشکی به فیس بی نقص معاینه شود و همچنین در چهره نیاز به دستور دامپزشک اقدام به تجویز واکسن های موضوع نیاز گردد این واکسن ها می توانند تب برفکی ، شاربن ، آبله ، آگالاکسی و بروسلوز و … باشد . 

موردی که می بایست به فیس بی نقص گذشته از فلاشینگ انجام گیرد این است که حتماً گوسفندان خویش را به بازه زمانی آبادی روز با تغذیه علوفه های ناچیز قیمت محافظت فرمائید و چنانچه این حادثه و تغذیه با علوفه های ناچیز بها برای گوسفندان ممکن نبود مسلما با به کار گیری از تزریق واکسن های آنتروتوکسمی دام های خود را جهت تغذیه ناچیز واکسینه کنید با به کار گیری از این منش می تواند میزان تغذیه را قلیل نماید . واجب به ذکر است که پرخوری دام ها با مصرف اشکال غلات و شیر قابلیت پذیر می گردید که می بایست به آن توجه ویژه ای داشته باشید تا بتوانید به بازه زمانی ۱۰ روز گوسفندان و دام های خود را با تغذیه اندک مراقبت و از پرخوری آن ها جلوگیری فرمائید . 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.