makian01

makian01

makian01

makian01

کنه ها یک عدد از خطرناک ترین حشره ها

کنه 
ها کنه ها یک عدد از خطرناک ترین حشره ها در انتقال بیمارهای گوناگون به دام ها می باشند . این حشره‌ها میتوانند بیمارهای تک یاخته های خونی مانند بابزیوز و تلیریوز و همچنین بیماری های ویروسی مانند تب خون ریزی دهنده کریمه کنگو و بیماری اسپیروکتوز را به دام های مختلف منتقل نمایند . در ادامه مهم ترین شیوه های نزاع با کنه ها را مشاهده می نمایید . 

نزاع 
با کنه ها: شایسته ترین رویه برای نبرد با کنه ها استفاده از گونه های سموم حشره کش نظیر کومافوس، حرفه والریتد، پرمترین ساپرمترین و فلومترین می باشد . 

خطرات 
وجود حشره ها در دامداری ها 
نقش حشره ها در انتقال بیماری های متعدد به دام جرب 
ها این حشرات می توانند موجب پیدایش انواع بیماری های پوستی نظیر درماتیت، ریزش پشم و مو، خارش، چروکیدگی و زخم های پوستی در دام شوند . 

راهکاری 
های پیکار با جرب ها: خزینه 
کردن دام ها با سمومی چون کومافوس، فوسمات، توکسافن و … استفاده 
از حشره کش های تزریقی سیستمیک نظیر آیورمکتین در محل محافظت دام ها 
نقش حشرات در انتقال بیماری های متفاوت به دام شپش 
ها یک عدد از گونه های حشرات موذی در گاوداری ها میباشند که میتوانند خلل ها زیادی را برای تندستی دام ساخت کنند . به طورکلی شپش ها شامل دو گروه شپش های خونخوار و شپش های گزنده هستند . 

شپش 
های خونخوار 
این شپش ها که اکثر زمان ها در دام ها چشم می شوند می توانند موجب پیدایش قلیل خونی در میزبان و انتقال اشکال بیماری های عفونی به دام های متفاوت شوند . 

شپش 
های گزنده 
این شپش ها بیماری های پوستی مختلفی در صاحبخانه ایجاد می نمایند که موجب بروز علائمی نظیر خارش و تحریک شدید پوست، ریزش مو و تولید دلمه بر روی پوست می شوند . شپش های گزنده اکثر در طیور چشم می شود . 

مبارزه 
با شپش ها: 
بهترین منش برای درمان شپش ها استفاده از ترکیبات ارگانوفسفره است . در این منش سم مسئله حیث (به چهره پودر یا پور) مستقیما بر روی بخش های سرگرم بدن دام ریخته می شود . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.