makian01

makian01

makian01

makian01

پرروش گوسفند در روستا

رویش گوسفند از قبلی تاکنون مسئله توجه مردمان روستایی و عشایرنشین بوده و است . گوسفندان از حیث نژاد به اشکال مختلفی تقسم بندی می شوند که هرمورد در جایگاه ی خویش دارنده اهمیت فراوانی می باشد . در این مقاله با انواع نژادهای گوسفندان اهل ایران و همچنین معرفی شایسته ترین نژادهای گوسفندان ایرانی آشنا می شوید . ضمناً یک ویدیو آموزشی در اولِ متن قرار داده ایم که به معرفی بهترین نژادهای گوسفندان دنیا می پردازد . 


مقدمه: 

در حالتی که شما جزو کسانی می‌باشید که به شغل دامداری و رشد گوسفند عشق و علاقه مند می باشید ضروری میباشد آغاز با گونه های نزادهای گوسفند آشنا گردید و با دقت به این که چه هدفی از رشد دام های خود دارید قبل از استارت فعالیت جور آن ها را برای خرید تعیین نمائید . نژاد گوسفند شال یکی از بهترین نژادهای گوسفند در کشور‌ایران می باشد و بعد از آن، حیاتی ترین نژادها عبارتند از: نژاد قره گل، نژاد لری، نژاد مهربان، نژاد بلوچی، نژاد ماکوییو نژاد قزل و … که در ادامه ویژگی ها هر کدام از این نژادها را برای شما ابلاغ می کنیم . 

ماشین آلات تولید خوراک دام


مقاله 

مشابه : دانلود بهترین کتاب بدون‌پول آموزش رشد گوسفند (پی دی اف) 

معرفی 

نژادهای گوسفند معروف جهان: نمایشگر 

ویدیو 

00:00 

01:00 



گوسفند 

شال بهترین نژاد سنگین وزن ایران و عالم است: گوسفند 

شال5 

گوسفند شال که بومی حیطه بوئین زهرای استان قزوین می‌باشد جزء بهترین نژاد سنگین وزن ایران و عالم هست . این نژاد سرعت رویش بالایی داراست و از لحاظ تولید شیر نیز از توانایی کمی و کیفی خوبی برخوردار می باشد . درصد وزن جنازه سرد به وزن زنده در بره‌های پرواری این نژاد ۹۹/۴۹ درصد و وزن چربی لاشه به وزن زنده حدود ۴۶/۱۳ درصد است .همچنین اندازه تولید پشم سالیانه قوچ یک الی ۳/۱ کیلوگرم و میزان میش سالیانه ۸/۰ تا یک کیلوگرم میباشد . 


شایسته ترین 

نژادهای گوسفندان ایرانی: گوسفند-مهربان 


شایسته ترین 

نژاد پوستی: نژاد قره گل گوسفندان این نژاد پوستی قابل انعطاف و لطیف داشته و دارنده پشم هایی مجعد و دقیق می باشند . پشم این گوسفندان به ادله نرم بودن تارهایش برای تولید پالتو و کلاه و … به کارگیری می شود . نژاد پوستی دارنده دست و پای کشیده، باریک و ظریف می باشد و پشمهایی دارای رنگ خاص با تارنازک و بلند اما ناچیز پشت دارااست و بره های جوان خیس این نژاد پوست مرغوب تری دارا هستند . در دربین نژاد های پوستی جهان، بره قره گل پوست دوچندان لطیفی داراست . 


نژاد-قره-گل1 


در 

مسئله رویش شترمرغ چه اطلاعاتی دارید ؟ : هر آنچه در رابطه رویش شترمرغ باید بدانید+ دستگاه، هزینه و درآمد 

شایسته ترین 

نژاد گوشتی: نژاد شال، لری، کریم و افشاری این نژاد مهم‌ترین نژاد در کشور ایران است چون در مرز و بوم جمهوری اسلامی ایران هدف مهم از پرواربندی دام ساخت گوشت آن است . نژاد های گوشتی را می توان با داشتن صفاتی چون پیشانی پهن، سینه بزرگ و گوشتی، گردن کوتاه و پر، کمر و پشت بدون واسطه و پهن، ران هایی حجیم و عضلانی، ساقهای درشت کپل پهن و بلندمرتبه شناسایی کرد . مهم‌ترین نژادهای گوشتی در کشور ایران نژاد شال، لری، کریم ومهربان و افشاری هستند . 


بهترین 

نژاد پشمی: نژاد ماکویی و بلوچی بعضا از نژادهای اهل ایران تولید پشم بیشتری از بقیه نژادها دارا‌هستند . پس از نفت بیشترین اندازه صادرات غیر نفتی، پشم ناپخته می باشد . گوسفندهای نژاد پشمی بدنی کشیده و باریک تر از نژاد گوشتی دارا‌هستند . پشم این دام ها به شکل فشرده در سراسر پوست آن ها توزیع شده هست . مشهورترین نژادهای پشمی کشور‌ایران نژاد ماکویی و بلوچی می‌باشد . 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.