makian01

makian01

makian01

makian01

ارزیالی حالت تولید مثل گاو شیری

ارزیابی 

حالت تولید مثلی گله شیری در صورتیکه بخواهیم سودمندی گله شیری به حداکثر برسد مستلزم آنست که راندمان تولید مثلی در مرحله بالایی نگه داشته شود . ایفاء نقش ساخت مثلی در یک گله شیری فاکتور مهمی از همت سیاست مدیریتی میباشد . و تاثیر این سیاست مدیریتی در سازمان روزبه روز گله نشانه میزان صحیح اجراء شدن تلاش ایجاد مثلی گله خواهد بود . اولین قدم در محاسبه کارایی ساخت مثلی داشتن ابزارهای دارای اهمیت تشخیص نام‌و‌نشان و به کارگیری از آنها بعنوان راهنمای توسعه و گسترش یا این که تصحیح سیاست های مدیریتی گله تکرار آن می باشد . فاصله زایش بایستی بعنوان نقطه آغاز در محاسبه او‌لین عملکرد گله باشد . برای تولید حداکثر ، فاصله زایش را بایستی از 3/2 تا 8/12 ماه رساند . 

ماشین آلات تولید خوراک دام

وقتی که مسافت زایش خیلی اکثر از این میزان باشد، ساخت شیر به رخ مضمون‌ داری کاهش می یابد، زمانیکه فاصله زایش بیش از 6/13 ماه باشد سرعت این افت زیادتر می شود . 

برای تشخیص این که چرا مسافت های زایشی طولانی وجود داد ، یک برسی عملکردی در چهار منطقه باید صوت گیرد : 1- 

سیاست مدیریتی و فیزیولوژی 2- 

تشخیص فحلی 3- 

نرخ آبستنی 4- 

سلامتی گله طرح کلی در جدول شماه یک، اهداف مدیریت تحقق گرا برای روزهای باز که می بایست بعنوان محک در نظارت تولید مثلی گله شما قضیه به کار گیری قرار گیرند . شناخت نقاط قوت و ضعفهای برنامه تولید مثلی دسته تصمیمات مدیریتی که ممکن است سودآورترین باشد را، مشخص خواهد کرد . 

جدول 

1 : تعبیر سطح های متعدد روزهای باز تراز 

تفسیر 85-110 

عالی 111-117 

مناسب 118-130 

پاره ای مشکل 131-145 

نسبتا مشکل فراتر 

از 145 خیلی مشکل سیاست 

مدیریتی: عملکرد تولید مثلی در یک گله تاثیر پذیرفته از مجموعه سیاستهای گوناگون مدیریتی میباشد . مدیرانی که اهمیت تلاش خوب را می دانند معمولا از خسارتهای که درآمد باالقوه فیس می دهد، زمانی که مسافت گوساله زایی خیلی بسیار می‌باشد و همینطور زمانی که نسبت حذف ساخت مثلی خیلی مضاعف است، یک ادراک صحیحی دارا‌هستند . 

رئیس صحیح تولید نظیر در طی زمان بی آبی ابتدا می شود .گاوهایی که تجربه خلل ها گوساله زایی دارا هستند و گاوهایی که توازن انرژی منفی به مقدار دوچندان بعد از آن از گوساله زائی دارا‌هستند آهسته تر چرخه های(تولید مثلی)خود را از رمز خواهند گرفت . 

مشکل‌ها ایجاد مثلی بندرت ناگهانی ظواهر می شوند و آنها بندرت بعلت یک مورد انفرادی می‌باشند . یک عدد از شایسته ترین معیارهای سیاست مدیریتی اثرات همت ساخت مثلی است که منعکس شده از مسافت زایش تا اولی تلقیح می باشد . جدول شماره 2 یک تفسیر از زایش تا اولین تلقیح و تمرین مدیر در منطقه کارایی ایجاد مثلی گله ارائه می دهد . 

جدول2 

: تعبیر و تفسیر فواصل متفاوت برای ایام تا اولین تلقیح تراز 

تفسیر 60-75 

عالی 76-82 

مناسب 83-90 

مقداری مشکل 91-100 

نسبتا مشکل فراتر 

از 100 خیلی مشکل تشخیص 

فحلی گاو : تشخیص فحلی صحیح و خوب یکی از مهمترین فاکتورها در کوتاه کردن مسافت گوساله زایی هست . بیشترین تاکید باید برای زود تشخیص دادن فحلی تمام گاوها (قبل از 50 روز، آن گاه از زایمان) و همینطور پیش بینی به موقع عصر های فحلی قرار گیرد .تمامی گاوهایی که فحلی را تا 50 روز ظواهر نمیکنند، بایستی بوسیله یک دامپزشک معاینه شوند تا معلوم شود شاید رحم عفونی شده باشد یا تخودانها غیر فعال شده یا تشکیل که می باشد داده اند . دقت ویژه ای به مشکل‌ها قبلی از زایش گاوها، و بخصوص گاوهایی که سه توشه یا این که بخش اعظم تلقیح گردیده اند باید اختصاص یابد . دانایی از درصد فحلی های قابل تلقیح در چک برنامه تشخیص فحلی حتمی است . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.