makian01

makian01

makian01

makian01

مصرف شیر بز

به گزارش تیم فضای مجازیخبرگزاری میزان، پژوهشگران دانش کده گروناد در پی مطالعات متعدد به این نتیجه رسیده‌اند که شیر بز دربردارنده مواد مغذی زیادی میباشد که برای بهبود سلامت بدن آدم مضاعف اثرگذار میباشد . 

ماشین آلات خورا ک دام

مصرف شیر بز برای افرادی که در گیر قلیل خونی ناشی از فقر آهن میباشند دوچندان خوب هست چون منجر میشود که خواص مغذی آهن اکثر شده و گلبول‌های قرمز خون دوباره ساخته شوند . این نوع شیر تداخل در میان کلسیم و آهن را به دستکم می‌رساند . 



می بایست بگوییم که شیر بز از DNA اشخاصی که به دلیل معالجه ناچیز خونی به بازه زمانی طولانی از آهن استعمال کرده و ذخیره‌ی آن بیش از حد گردیده است حفظ میکند . 



دانشمندان مشاهده کردند که شیر بز حاوی مواد مغذی بی‌شماری می‌باشد که از لحاظ بها تغذیه‌ای می‌توان آن‌ را با شیر مادر مقایسه کرد . 



بدون شک می دانید که شیر گاو به ادله دارا بودن مواد آلرژی‌زا منجر ایجاد آلرژی می‌شود البته شیر بز حاوی اندازه کمتری از این مواد آلرژی‌زا میباشد و برای همین تولید آلرژی آن مضاعف کمتر می باشد . برای همین افرادی که به شیر حساسیت دارا هستند و یا این که نمی‌توانند آن‌ را تحمل نمایند میتوانند این شیر را جایگزین شیر گاو نمایند . 



شیر 

بز برای فلور روده خوب است 

یکی دیگر از خواص شیر بز این میباشد که حاوی اندازه متعددی اولیگوساکارید است . در واقع اولیگوساکارید این شیر شباهت زیادی به شیر مامان دارااست . این ترکیبات بدون این که هضم شده باشند وارد روده‌ی بزرگ می شوند و مانند پربیوتیک‌ها فعالیت می‌نمایند و فلور باکتریایی بیماری زا را از میان میبرند . 



شیر بز مقدار کلسترول را کاهش میدهد و تری گلیسیرید و ترانس آمیناز را در مرحله مناسبی نگه می دارااست . 




شیر 

بز حاوی لاکتوز کمتری است 

شیر بز در مقایسه با شیر گاو لاکتوز کمتری داراست ولی در عین حال خیلی راحت‌تر از این شیر جذب می‌گردد . به همین عامل برای افرادی که به این قند شیر آلرژی داشته و نمی‌توانند آن‌را تحمل کنند زیاد اثرگذار هست و این اشخاص میتوانند با خاطر سهل و آسان از شیر بز به کار گیری نمایند . 



بایستی بگوییم که اصلی‌ترین تفاوت فی مابین شیر گاو و شیر بز در نوع چربی جانور در این شیرها میباشد . شیر بز بافت کاملاً یکنواختی داراست و برخلاف شیر گاو که قطرات چربی رغبت متعددی به جدا شدن و وارد شدن به تراز را دارند، قطعات چربی شیر بز کوچک‌ترند و معلق در شیر باقی می مانند . 



همچنین شیر بز دربردارنده اسیدهای چرب اضطراری (لینولئیک و آراشیدونیک) بیشتری از شیر گاو میباشد . این اسیدهای چرب به خانواده‌ی امگا 6 ها وابستگی دارند . این اسیدهای چرب دربردارنده یک منشاء انرژی سرعت بالا می‌باشد که در عین درحال حاضر به چهره بافت چربی مانند ذخیره نمی‌شود . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.