makian01

makian01

makian01

makian01

روش های شماره زنی گوسفندان به صورت موقتی


به گزارش «سرویس دام، دامداری برادران تیموری» «فروش گوسفند – فروش دام زنده »؛ 
برای پرواربندی و دست یابی به نتیجه گیری خوب تر از پرورش دام ها، بایستی در فصل زمستان بره های تندرست و بهداشتی را خریداری فرمایید . 
علاوه بر آن دامداران می بایست درباره تمام بیماری های دامی و نیز روش کردار و معاش دامی داده ها کافی را داشته باشید تا در مواقع نیاز بتوانید از آن ها به کار گیری نمائید . همان گونه که می دانید رعایت بهداشت و داشتن تغذیه مطلوب دام های زنده می توانند در ارتقا وزن آن ها و همینطور وصال به نتیجه دهی بالا موثرباشد . 

پس برای وصال به این هدف ها باید موقع پرواربندی نظم در در بین دام ها حاکم باشد . بدین خواسته برای تفکیک دامی خود می توانید از شماره زنی برای کلیه گوسفنذن و یا این که دیگر دام ها به فعالیت ببرید . 

این عمل منجر شناسایی خوبتر دام ها خواهد شد . منش های شماره زنی دام به چهره موقت اشکال مختلفی دارد، که از این موردها می توان به پلاک کردن گوش یا گردن، اسپری کردن در روی پشم ها می باشد . در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواعی از این راه ها آشنا سازیم . 

انواع 
شماره زنی دام های زنده 
راه های مختلفی برای شماره زنی دام ها وجود دارد، این روش ها شامل: اسپری کردن بدن، به کار گیری از پلاک گوش و پلاک گردن میباشد . در نوشته زیر به توضیح گوناگون هر یک خوا‌هیم پرداخت . 

شناسایی 
دام ها با پلاک گوش 
پلاک گوش سهل و آسان ترین راه و روش برای شناسایی دام ها از هم و تفکیک آن ها می باشد . برای این فعالیت کافی است یکی از گوش های دام خود را با دستگاه رخنه‌ کنید، و پلاکی که روی آن شماره دام و یا اسم آن ذکر شده می‌باشد را بر روی گوش بیندازید . 

این پلاک ها برای شناسایی بهتر دام کاربرد داراست که می بضاعت آن را با بها مناسبی تهیه کرد . در کشور ما بهترین خط مش برای شناختن دام ها سلامت و بهداشتی، استفاده از پلاک گوش میباشد . این منش موقت برای پرواربندی ها در همه مناطق کاربرد دارااست . 

عموما اشخاص این پلاک ها را سوای شماره خریداری می کنند و با یک ماژیک منحصر روی، شماره را روی آن درج می نمایند . علاوه بر آن می توانیم، تاریخ تولد و دسته جنسیت را به همپا جور نژاد دام ها در آن ها ثبت کنیم . 



شناسیایی 
دام ها با رویه اسپری کردن 
این رویه کهن که اکثر دام ها طرفدار آن هستند، از این منش برای شناسایی کلیه دام ها استعمال می کنند . 

اسپری های رنگی که برای شناختن دام ها استفاده می شود،آن را روی بدن و یا رمز گوسفند زنده می پاشند و به این جور می بضاعت آن ها را از یکدیگر تفکیک کنیم . 



پلاک 
کردن گردن به منش موقت 
پلاک کردن گردن دام ها از جمله شیوه های موقت دیگری هست که برای شناسایی دام استعمال می شود . می بضاعت و توان اذعان کرد کاربرد کمتری نسبت به دو خط مش بالا داراست . 

ولی همگی آن ها برای یک انگیزه در پرواربندی به کارگیری می شود . برای این کار بایستی کناره ای از گردن دام را ترک کرد و پلاک مسئله نظر را که دربردارنده داده ها کلی از دام ها هست را به منطقه گردنی متصل نماییم . 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.