makian01

makian01

makian01

makian01

پروژه ۲۰ هزار رأسی پرورش دام سبک اصیل (بُز سانن و آلپاین و گوسفند رومن)

به گزارش رابطه ها عمومی اداره اقتصادی کوثر، پروژه ۲۰ هزار رأسی رویش دام سبک اصیل (بُز سانن و آلپاین و گوسفند رومن) در استان کرمانشاه شهرستان صحنه منطقه دینور با مساحتی بالغ بر ۳۸ هکتار و با انگیزه رشد بُز شیری و گوسفند مولد جهت تولید شیر، بزغاله و گوسفند نر و ماده اصیل در آستانه بهره برداری از فاز اولیه آن می باشد . 

ماشین آلات خوراک دام


پروژه فوق با اندازه حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال و پیش بینی اندازه اشتغال بدون واسطه ۱۲۰ نفر و غیر بدون واسطه ۹۰ نفر از پروژه های شاخص با منش ساخت و اشتغال استوار در مناطق کمتر توسعه یافته مرز و بوم و در مسیر تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی می باشد . 


احیاء مراتع با ساخت واحدهای صنعتی، ایجاد یک فرصت شغلی به ازای هر ۵ بدن گوشت قرمز، ضریب تبدیل مناسب، ارتقا وزن روزمره و یک‌سری قلوزایی، تأمین گوشت گرم و با کیفیت، عدم تعلق به کشورهای بیگانه در تأمین مواد ژنی و اصلاح نژادی، جلوگیری از اتلاف منابع در سرمایه گذاری ثابت وکوچک بودن حجم سرمایه گذاری و مناسب برای مزارع خانوادگی از ضرورت های اقتصاد مقاومتی در رویش دام می باشد . 


همچنین بر پایه مجوز محفظه زیست و جهت امنیت زیستی دام های مولد پُرتولید وارد شده و نیز طبق اصول نخستین راه اندازی مجتمع های دام پروری، گوشه ای از محیط پرورش به کمربند سبز و ساخت فضای سبز اختصاص داراست و این کمپانی برای منفعت برداری هر چه اکثر و ناظر بر حفظ منابع آبی‌رنگ اقدام به ساخت فضای سبز پروژه دامپروری دینور بر پایه تکنولوژی شبکه کود و استعمال از سوپر جاذب های معدنی و تیوباسیلوس ها در منفعت وری منابع آبی‌رنگ و تسریع در ریشه زایی و احیای خاک غیر کشاورزی در حدود هزار اصله درختان مثمر و غیر مثمر را در مساحت ۸ هکتار با محوریت زیست بوم حوزه‌ و انتخاب گردو غرس نموده می‌باشد و این مبادرت در سطح شهرستان و استان از لحاظ تلفیق دامپروری و باغبانی و ایجاد تولیدات کشاورزی به چهره الگویی پیروز خواهد بود . همه اقدامات مربوط به طراحی، پیاده سازی نقشه، چاله کنی و غرس درختان و هم اجرای سیستم آب پاشی قطره ای به وسیله نیروهای کارکشته شرکت تولیدی اجداد سپیدان کوثر چهره گرفته است که در گونه خویش به جهت صرفه جویی قلیل مثل می باشد . 


از دیگر خصوصیت های این پروژه که فاز اول آن با گنجایش ۴۵۰۰ رأس در آتی نزدیک به فایده برداری می رسد، آموزش نیروهای آن در فارم سعدآباد ورامین و همچنین تولید اکثر اوقات تجهیزات این فارم در درون مرزوبوم و با اعتنا به نمونه ها و استانداردهای شبیه خارجی می باشد . . 


اضطراری به ذکر است از هدف ها استراتژیک شرکت تولیدی اجداد سپیدان وابسته به مجموعه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، تولید زنجیره تأمین دام سبک در مرزو بوم می باشد که در این مسیر فارم هایی را در سراسر مرز و بوم از گزاره سعدآباد (تهران)، پشرت (مازندران)، نمین (اردبیل) و دینور (کرمانشاه) بهره برداری و یا این که در مرحله فراهم سازی و دریافت حالت قرار دارااست . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.