makian01

makian01

makian01

makian01

دانستنیهایی در زمینه گاو جرسی

دانستنیهایی 

در زمینه گاو جرسی :گاوی با شیری گرم(بخش دوم) گاو جرسی(گاوی با شیری گرم) : جمعیت نژاد خالص گاو جرسی در سراسر دنیا بسیار بسیار می باشد چه بسا اگر گاوهایی را که با خون گاو جرسی پرمایه کرده اند را اکانت نکنیم باز هم این نژاد بسیار زیاد در دنیا یافت می شود . در بعضی مورد ها گاو با نژاد جرسی- زبو را می بینیم که این نژاد جرسی – زبو در کشورهایی زیرا هند، جامائیکا و برزیل زیاد با فایده بوده می‌باشد .(مرسا) 

ماشین آلات خوراک دام

بهترین-نژاد-گاو-شیری-جهان 


توزیع یک پارچه این گاو شیری و زیبایی گوزن جور آن اکثری از املاک و زمین های انگلستان را منحصر به فرد کرده هست . رنگ پوست گاو جرسی فراوان متنوع تر از گاوهای اروپایی می‌باشد . رنگ پوست آن ها شامل مشکی تا خاکستری کمرنگ می شود . همچنین از آن‌ها انواع حنایی، قهوه ای، شاه بلوطی، طلایی رنگ با رگه هایی از سپید دیده می شود . به طور کلی آن ها همانند گوزن ها درقسمت صورت، گردن و کتف ها رنگشان تیره تر می‌باشد . همینطور دست هایشان تیره تر از پاهایشان هست . در سال 1815 آنها را به رنگ کرم، کرم و سفید، قرمز، قرمزوسفید، مشکی، مشکی و سفید، مشکی با نوارهای قرمز رنگ تیره معرفی کرده اند . در سال 1834، جامعه کشاورزی رویال جرسی استانداردهایی را برای این نژاد گزینش کرد و دقت اندکی به رنگ پوستشان کرد .در سال 1859، رنگ زمینه حیث برای گاو جرسی سفید و قرمز‌رنگ روشن،قهوه ای، حنایی بود و دقت کمتری به رنگ های رویکرد رویه آن شد . 


در اواخر قرن نوزدهم، گاو جرسی به رنگ های قرمز کمرنگ،قهوه ای روشن، حنایی لیمویی، حنایی دودی، حنایی خاکستری، قهوه ای کمرنگ یا این که مشکی به همراه تکه های کوچک و تعالی سپید در حیث گرفته شده می باشد . امروزه گاو جرسی بخش اعظم به رنگ حنایی، شاتوتی یا این که خاکستری یا این که مشکی شناخته می شود البته نکته اینجاست که اگر‌چه بخش اعظم به رنگ مشکی یا این که قرمز رنگ با موهای سفید می باشد اما اساسا گاو جرسی با رنگ های زیاد یا حتی رنگارنگ شناخته گردیده می باشد . 


گاو جرسی حیوانی با استخوان بندی خوب با کفشک های کوچک با پاهایی کار کشته البته بلند و باریک و لگنی والا می باشد که این لگن گرانقدر موجب آسان زائیدن او میگردد ممکن میباشد میزان شیری که می دهد در مقایسه با نژاد هولستین کمتر باشد البته شیرش چربی قابل توجهی دارااست . مقدار کره آن به طور میانگین 3/5 میباشد که این مقدار دوچندان قابل دقت است(دیگر نیازی به آب نیست) گلوله های چربی آن گرانقدر هستند به این ترتیب سریعا خامه آن صحیح می شود . 


این نژاد، نژاد مضاعف با ارزشی است . هر دوسال یکبار گوساله بدنیا می آورد وبعضی از آنان به گوساله های ناآشنا هم شیر می دهند . گاو جرسی بسیار فرمان بردار و آرام است ولی گاوهای نر این نژاد در بعضی موردها شرور و وحشیانه می باشند و دقیقا مثل گاوهای نر جنگجوی اسپانیایی خلق می نمایند . 


گاو جرسی در مقابل بیماری ها زیاد مقاوم می باشد و مبدل موءثر طعام محسوب می شود ولی با این درحال حاضر جز گاوهای خیلی صرفه جو نیست در نیوزلند و دانمارک از این نژاد به تیتر نژاد لبنیاتی خاطره می کنند البته در کل این نژاد در اکثری از کشورهای دنیا یافت می شود . برای مثال در قرن نوزدهم ساکنان انگلستان گاو جرسی را به نپال صادر کردند . حال این گاو در این مرز و بوم بر گاوهای محلی اش ارجعیت داراست . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.