makian01

makian01

makian01

makian01

نحوه تغذیه گوساله شیری

گوساله های در روزهای اولیه به دنیا آمدن دستگاه گوارش قادر ندارند و شکمبه آن ها غیر فعال و کوچک می باشد . 
مدیر 
تغذیه گوساله شیری به دلیل ضعیف بودن دستگاه گوارش گوساله در روزهای اول ایجاد استعمال از پروتئین ، ویتامین و مواد مالامال انرژی در تغذیه دام دوچندان اهمیت داراست . 
غیر فعال بودن آنزیم ها در دستگاه گوارش گوساله ها منجر شده تا هضم پروتئین گیاهی در تن آن ها رخ نگیرد به همین استدلال به کار گیری از شیر آغوز تخمیر گردیده برای دام زیاد کلیدی می باشد . 
گوساله نو متولد شده توان هضم چربی اشباع را داراست به همین خاطر می بضاعت و توان در جیره غذایی آن از موادی که چربی اشباع دارا‌هستند به کار گیری کرد . 
بهترین ماده غذایی برای گوساله جدید متولد گردیده قند و چربی می باشد که در دو هفته اولیه میلاد می بایست با اندازه کافی از این مواد تغذیه شود تا رویش کافی در این دوهفته داشته باشد . 
استفاده 
از ویتامین های ضروری پرورش گوساله سبب ساز می شود تا شکمبه آن بدون نقص گردیده و بتواند مواد غذایی پیچیده را هم هضم نماید . گوساله برای پرورش نیاز به ویتامین های حتمی از پاراگراف B ، B12 ، اسید فولیک ، اسید پانتوتنیک ، بیوتین ، کولین ، ریبوفلاوین و پیرودکسین دارااست . 
در شیر آغوز ویتامین های کلیدی و اساسی از جمله A ، D ، Eوجود دارد که این ویتامین ها برای سالم و رویش گوساله دوچندان با اهمیت و با اهمیت می باشد . 
برای تامین ویتامین های زمینه نیاز گوساله شیر آغوز را تخمیر کرده و همین مورد سبب می شود تا گوساله رویش بهتری داشته باشد . 
نقش 
مواد معدنی بر رویش گوساله علاوه بر ویتامین ها که نقش دوچندان مهمی در رویش و سلامت گوساله شیری داراست مواد معدنی هم فراوان دارای اهمیت می باشند . شیر آغوز تخمیر شده جایگزین مناسبی برای مواد معدنی حساس می باشد . 
تاثیر 
سلنیوم بر رشد عنصر سلنیوم یکی از مواد دیگری می‌باشد که برای تغذیه دام می بایست در حیث گرفت . درصورتی که در خوراک گاو اندازه کافی سلنیوم وجود نداشته باشد این قضیه منجر می شود تا در شیر گاو نیز این عنصر اندک باشد . به همین عامل سبب می شود تا در غذا گوساله عنصر سلنیوم قرار گیرد . 
وجود 
آب در تغذیه دام آب یک عدد از اصلی ترین مواد غذایی در رشد و رویش گوساله می باشد . آب نقش مهمی در بدن دام و عملکرد مناسب شکمبه و دستگاه گوارش داراست . وجود آب کافی و سالم برای پرورش دام مضاعف اهمیت داراست . آب نا تندرست باعث کاهش رویش گوساله شیری می شود . 
تغذیه 
گوساله یک ماهه وقتی که گوساله یک ماهه شد بهتر می باشد از شیر گرفته شود . از شیر تصاحب کردن دام می بایست به دسته ای باشد که بتواند یک کیلوگرم خوراک کم آب در روز مصرف کند . به کارگیری از علوفه و دانه های علوفه ای در جیره غذایی گوساله باید وجود داشته باشد . به کار گیری از دستگاه آسیاب میکسر باعث می شود این مواد به فیس اصولی با مواد دیگر ترکیب شود . 
آن گاه از گذر کرد تعدادی ماه از زندگی گوساله وقتی که به رویش طبیعی و ایده آل رسید . می بضاعت و توان از خوراک کنسانتره در تغذیه دام استفاده کرد . کنسانتره را می بضاعت به وسیله خودرو آلات ساخت طعام دام و دستگاه های پرس پلت فراهم کرد . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.