makian01

makian01

makian01

makian01

نکات مهم برای چاق کردن دام های لاغر

نکات 

مهم برای تپل کردن دام های لاغر 

عارضه ها 

اکثر لاغر بودن دام: 

معضلات 

تغذیه ای به عارضه ها مختلف مانند مصرف غذای بی کیفیت، عدم مصرف غذا مطلوب و فقدان علوفه و غذای حاوی ویتامین و مواد معدنی عدم 

استعمال از ترکیبات ضد انگل بیمار 

بودن دام به مدت طولانی آبستنی 

ماشین آلات تولید خوراک دام

و 

… نکات 

حساس برای چاق کردن دام های لاغر تغذیه 

دام با غذای مرغوب، ترکیبات ویتامینه و مواد معدنی به کار گیری 

از ترکیبات ضد انگل ممکن است بعضا از دام های موجود در گاوداری یا گله دوران های طولانی دچار بیماری های مزمن بوده باشند . این دام ها به سختی قابل معالجه بوده و در سود آرزو چندانی به تپل شدن آنان نخواهد بود . 

نکات 

اساسی برای تپل کردن دام های لاغر آبستنی یک عدد از مهمترین علل لاغر شدن دام های ماده میباشد . در این دوره تغذیه دام بایستی علاوه بر مواد غذایی مرتبه یک دربرگیرنده ترکیبات انرژی زا مانند آب و شکر رقیق نیز باشد . این ماد غذایی نقش تقویت کننده را داشته و برای مامان و جنین بسیار مفید می باشد . این جور تغذیه بازدارنده از لاغر شدن دام مادر پس از وضع حمل می شود . لاغر شدن بیش از حد دام مادر پس از وضع حمل ممکن است زیاد خطرناک بوده و موجب مرگ دام شود . 

نکات 

دارای اهمیت برای تپل کردن دام های لاغر برای سرعت بالا تر چاق شدن دام می بضاعت و توان ترکیبات تزریقی تپل کننده را نیز در کنار مواد ویتامینه و معدنی به دام های لاغر اعطا کرد . این ترکیبات چاق کننده تنها در صورتی اثرگذار است که دام تغذیه کافی و مناسب داشته و ترکیبات ضد انگل هم به آن داده شود . 

واکسیناسیون به موقع هم موثرترین خط مش برای پیشگیری از بیمار شدن دام میباشد . بیمار بودن دام به زمان طولانی یک عدد از اساسی ترین علل لاغری های برگشت ناپذیر است . 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.