makian01

makian01

makian01

makian01

مزایای استعمال از ملاتونین رگولین

مزایای 

استعمال از ملاتونین رگولین باعث زودتر استارت شدن فصل جنسی در بزها و گوسفندهای نر و ماده شده و معیارهای تولید مثلی پیش از فصل جنسی را بهبود می بخشد . سوای اعتنا به میزان ایجاد نظیر خارج از فصل ، فصل جنسی را می بضاعت و توان ۱ تا ۵/۱ ماه زودتر مقدمه نمود . مطالعات دوچندان فراوان روی نژادهایی که به سادگی می توانند خارج از فصل آمیزش نمایند نشان داده هست که کارایی تولید مانند (باروری و تعداد بره متولد شده) در این مورد ها بهبود می یابد . آزمایشات انجام گرفته در اسپانیا، ایتالیا، یونان، قبرس، ترکیه، تونس، مراکش، سوریه و اردن نشان داده میباشد که در همه موارددر رخ به کار گیری در شرایط مطلوب ممکن میباشد درمقایسه با ماده های درمان نشده ]با ملاتونین[ در همان دوره، ۱۵ تا ۲۵ بره عمده در ۱۰۰ میش به دست آید . 

ماشین آلات تولید خوراک دام

مزیت ایجاد مثلی دیگرملاتونین که به وسیله رشد دهندگان مشاهده شده است این که به همان نیکی که فصل جنسی را جلو می اندازد، بر روی مقدار بره زایی درطی یک دوره سه هفته ای در گروهی که در به عبارتی روز (قرص) کاشته شده می‌باشد ]در مقایسه با گروهی که با ملاتونین معالجه نشده اند[ تاثیر دارد .از دوران آغاز به کار گیری آن در فرانسه در سال ۱۹۹۶م بسیاری از آزمایشات انجام گرفته در مزارع رویش گوسفند تأیید کرده می‌باشد که یک قرص کاشتنی زیرجلدی تجویز شده در ۴۲ تا ۴۹ روز (۶ تا ۷ هفته) پیشین از مورخ جفت گیری با میل جنسی (یک قوچ به ازای ۲۰ـ۲۵ میش) باعث نزدیک شدن تولدها در یک عصر ساخت مثلی می شود . همچنین جداسازی نرها از ماده های ذیل معالجه ه ]با ملاتونین [باعث تولید اثر دام می گردد، زمانی که قوچ ها ۴۲ تا ۴۹ روز پس از کاشتن (قرص) در ماده ها، وارد گله می شوند . 

اثر تولید مثلی دیگر ملاتونین، تأثیرش بر روی تعداد بره های متولد گردیده می باشد . به طور سیستمیک ۱۵ تا ۲۵ بره اکثر در ۱۰۰ رأس میشی که قرص کاشته شده می باشد درمقایسه با جفت گیری ارگانیک در همان زمان با میش های معالجه نشده ]با ملاتونین[ تولید می شود: یعنی دوقلوزایی بخش اعظم و تک زایی کمتر، بدون هیچ جور تغییری در تعداد ]زایش های[ سه تایی یا این که اکثر . این تأثیر حتی در نژادهای با رغبت ارگانیک ] به تولید [ بره خارج از فصل نیز می تواند مشاهده شود . ادله فیزیولوژیکی برای این تأثیر ـ که بین تولید کنندگان گوشت گوسفند ارزش بیشتری دارد ـ هنوز به طور کامل شناخته گردیده نمی‌باشد . اما تحقیقات مجدانه در درحال حاضر انجام است . 

نمودار تعریف به دنیاآمدن یک، دو و سه تایی را پس از جفت گیری طبیعی در میش های Tarasconnais نشان می دهد . بسته به این‌که قرص رگولین کاشته گردیده است یا این که خیر (گروه کنترل) . اطلاعات این آزمایش به وسیله مؤسسه فرانسوی del&#۰۳۹;Elvoge تعیین گردیده است . 

برخی 

داده ها محلی در تونس، آزمایشات با همیاری دانش کده دامپزشکی نانت بر روی نژادهای بومی انجام شد: در نژاد دم باریک غرب thin tailed ofwest و مرینوس سیاه (Black merino) قرص های کاشتنی ملاتونین در فوریه (بهمن ـ اسفند) به کار گیری شد یعنی عصر ای که فعالیت جنسی در ماده ها در کمترین اندازه طبیعی می‌باشد . در نتایج ۲۸۰ تولد، تزاید ( به مقدار کمتر) و بنابراین باروری (تولید کلی) به طور مشخص و معلوم میان تیم کنترل و گروهی که در آن‌ها قرص ملاتونین کاشته شده ، متفاوت بود . به علاوه دوره بره زایی بسته به نژاد ۱۳ تا ۱۶ روز زودتر صورت می گیرد و همینطور تفاوت در باروری در میان مجموعه های کاشته شده با ملاتونین و مجموعه های در اختیار گرفتن معنا دار نبود . گروه ملاتونین ۳۰ بره عمده از گروه معالجه نشده ایجاد کرد یعنی ۲۲% ساخت بیشتر . 

سایر 

نقاط: آواسی گسترش یافته ترین نژاد در خاور میانه و خاور نزدیک هست . در سوریه ۱۶ میلیون، عراق ۶ میلیون، اردن ۷/۱ میلیون، ترکیه ۱ میلیون و… رأس وجود داراست . به نظر منشأ، نژادی میباشد که هم پا با قبایل چادرنشین بخش ها بیابانی بوده می‌باشد و شایسته ترین نژاد شیری در منطقه، با تولید شیر بیش از ۳۰۰ لیتر درطول ۲۱۰ روز می باشد . اگرچه ماده هایی با مقدار تولید شیر اکثر از ۷۵۰ لیتر در ارتفاع زمان شیرواری نیز می بضاعت و توان یافت . 

به هرحال فصل جنسی این نژاد شیری ممتاز دقیقاً معین نیست . زمان جهت گیری اش در میانه ژوئن ]اواخر خرداد[ استارت و تا دسامبر ]آذر[ ادامه می یابد ولی بازه زمانی ایده آل برای قرص کاشتنی نیاز به شناسایی داراست . امروزه این مسئله علتی برای موفقیت آزمایشات در سوریه شده میباشد چه بسا می بضاعت بهبود قابل ملاحظه ای را در مقدار باروری در اوایل فصل (مارس ]اسفند[ / آوریل ]فروردین[) مشاهده کرد یعنی سودی درحدود ۷۰% . 

تمام این آزمایشات ما را قوی به تصحیح روشی برای به کار گیری از قرص های کاشتنی ملاتونین مطابق نژاد و مرزوبوم و هم گزینش عصر مطلوب جهت استعمال برای میش ها و بره میش ها در نژادهای حساس خواهد کرد . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.