makian01

makian01

makian01

makian01

مدیریت گله در بازه خشکسالی

مدیریت 

گله در بازه خشکسالی مدیریت 

تناوبی شایسته ترین راه تامین علوفه در مقطع خشکسالی هست تقسیمات و تبدیلات اندازه موجودی در مدت خشکسالی: 1 . 

با صرفه سازی عملکرد حیوانات 2 . 

کاهش کامل و بها غذای زمستانه 3 . 

به حداقل رساندن تلفات علوفه 4 . 

ارتقا میزان بازسازی مراتع و علفزارها بندبال پیدایش خشکسالی به محض اینکه فقدان یا جابه جایی در مقدار علوفه اش چهره دهد قابل پیش بینی است چون بازار ها ازابتدای استارت خشکسالی مبادرت به ذخیره علوفه کرده بودند در شرای فقدان در میزان علوفه وجود داشته باشد هزینه های مازاد از پاراگراف (خوراک - کارگر- و . . .9 

ماشین آلات تولید خوراک دام

) یا حمل گاو به منطقه ای دیگر با اندازه طعام و علوفه بخش اعظم به آن افزوده می‌شود در صورتی‌که حساب و کتاب هایتان نشان دهد که این خرج و هزینه های به طور نامعقولی بالاست ایجاد کننده گوساله ها راازشیر می‌گیرد ویا در مورد ها احتیاط هم بخشی با تمام گله را می فروشد روش های ابلاغ شه در تحت می تواند کمک تا دست کم ضرروزیان ممکن از گله داری حاصل شود: 1 . زود از شیر تصاحب کردن قادر است اندازه علوفه مبنا را افزایش دهد : اکثر وقت ها گاوها ، درگیر شیر دادن به گوساله میباشند در یک موقعیت به بازدهی انرژی میرسیم تا زمانیکه این بازه تمام شود موقعیت آنان برای یک زمان بلند بازه زمانی بهتر میشود و یا این که مستقر باقی می‌ماند با بهبود حالت گاو الزامات غذای غذای آن در زمستان کاهش یافته و پتانسیل حاملگی دوباره آن در سال بهتر می گردد معمولا از شیر دریافت کردن زودتر گوساله ها و تغذیه آنان بصورت غیر وابسته اقتصادی خیس می باشد معمولا تصاحب کردن گوساله ها از شیردرمیانه سپتامبر خوبتر از وسط اکتبراست زیرا می‌تواند به اندازه قابل توجهی در بهبود وضع و اوضاع گاوها امداد می‌کند چه بسا ممکن می باشد ازشیر تصاحب کردن گوساله ها در سن 40تا80 روزگی بامدیریت عالی و صحیح مواد غذایی مطلوب می باشد . هزینه تغذیه گوساله ای از شیرگرفته شده قادر است بالا باشد بدلیل احتیاجات آن ها به غذایی با کیفیت فراتر . در نبراسکا یک نمونه میدریت از شیر به دست آوردن گوساله وعظ می کرد به وسیله دفتر کار محلی تعاونی آنجا چهره گرفته می باشد . 

2 . 

انجام عملیات سنگین جداسازی دام ویخزایی آنهااز گاوهای قدیمیتر 3 . 

انتقال از علفزارهای سال گذشته: انتقال دام برروی مراتع بصورت تناوبی در مراتعی که با کمبود علوفه روبرو گردیده اند و پیش بینی صحیح دراین موردنباید دام را درمدت زیادی درمراتعی که باخوراک طولانی تر سازمان می‌شوند نگه داریم مگر این‌که توجیه اقتصادی واضح داشته باشیم برای انجام اینکار برای دام بایستی همیشه میزان خوراک به فیس ذخیره ای داشته باشیم تا بااستفاده از آن دستکم خسارت به مرتع برسد 4 . 

توجه به کاهش ساخت گوساله ای جایگزین برای سال بعد از آن ، مدام نیازهای غذایی برای تلیسه های جایگزین شونده در فصل فصل زمستان گذرانی بید مورد توجه باشد مگر این که سن متوسط در میان گاوها بالا باشد دراین چهره برای داشتن تعداد متعددی گاو ناچیز کردن جانشین ساخت گوساله ماده برای یک تا دو سال لازم می‌باشد که این اقدام در ارائه تلاش تجاری اهمیت دارد 5 . 

پیش بینی ترقی قیمت ممکن هست در انواع دیگر گاوها ممکن باشد در این فصل ساخت مانند آن ها حائز اهمیت می باشد این امر که بخوبی بتوان حالت ارتقا قیمت را پیش بینی کرد در ارتفاع فصل ساخت مثلی دارای اهمیت و به کار برده میشود 6 . 

نگه داری 1 درصد از دام های گله که به آسانی قابل عرضه در بازار می باشند از قبیل دام های یکساله یا دام های برنا بهترین انعطاف پذیری کسب گردیده وقتی دیده شده که نیازهای علوفه ای گله برابر60 تا 70% مجموع حیوان ها در ماه در دسترس باشد ازمنابع مرتعی و چراگاهی اندازه علوفه قضیه نیاز در دورهای 12 ماه تامین میشود یاری کردن به بسط وتوازن فی مابین علوفه مراتع در دوره های سالیانه برنامه هایی از خدمت حفاظت خاک ایالات متحده و سرویس ها جنگل داری و توسعه و گسترش تعاونی هست . برنامه گیاهان نظارت آنها در طول سال یک برنامه سوق‌دهی شده میباشد که در بند نبراسکا به وسیله گسترش تعاونی ها درحال اجراست این کتاب دربرگیرنده توضیحاتی در قضیه مبانی طرز مدیریت کردن برای برآورد اندازه درصد ذخیره در پیشین و مدیریت میزان چرای دام درآینده و در طی خشکسالی ها که فاکتوری می‌باشد از اندازه پرورش پوشش های گیاهی مراتع و عکس العمل آنان به بی آبی است . 

میدرها تصورکنندهیچ افزایشی در اندازه دامهایشان صورت نگرفته برا این که هیچ رو به بالا در تعداد دام هایشان چهره نگرفته اندازه علوفه مصرفی در چراگاه برروی سایز حیوان وتعداد حیوان و تعداد روزهای چرا تاثیر گذاشته و متعلق می‌باشد میزان میانگین گاوها و گوساله ها و حیوانات یکساله بعد از آن از 10سال باافزایش روبه رو بوده میباشد که از 10 تا40 سال افزایش مقدار متوسط وزن حیوانات راشاهد بودیم . در میزان گله توجه نکردن به افزایش دام ها می‌تواند به چرای بیش از حد و همینطور کاهش توان گیاه در ترمیم خود قبلی از کم آبی منجرشود همه ایجاد کنندگان دامی احتیاج دارند باارزیابی شرایط بحرانی و وزن حیوانات بدانند که چه موقع یک واحد دامی مناسب می‌تواند در یک موقعیت مشقت بار همچنان عمل کند و راهکارهای زیر به ازای هر 100IB وزن بدن گوشت گاو برابر 0 .1 در صد AU که بی توجهی به ذخیره سازی میتواند در همت حیوان تاثیر کاهشی نهاده و به مبداء علوف زیان بزند . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.