makian01

makian01

makian01

makian01

کاربرد طب سوزنی در معالجه کرچی مرغ

کاربرد 

طب سوزنی در معالجه کرچی مرغ مرغداران در سراسر جهان بزودی ممکنست برای آنکه خاطره بگیرند از طب سوزنی چگونه برای مرغهای خود استفاده نمایند پایین فراگیری قرار بگیرند . 

بنابرگزارشهای منتشره از سوی پروفسور لین- جن- شو ( Lin-Jen- Show ) معلم بخش علوم حیوانی کالج ملی تایوان معلوم گردیده که این راه معمولی سنتی از طب چینی در رویارویی با کرچی طیور مؤثر واقع می شود . پروفسور لین تجربیاتی انجام داده که اثبات می کند طب سوزنی که بطور سنتی دامپزشکی چینی متداول بوده است می تواند از اخلاق و رفتار کرچی طیور پیشگیری نماید . این پروفسور خاطر نشان ساخته که مردمان چین هزاران سال می‌باشد که برای دوری از کرچی در مرغهای بومی به استفاده از طب سوزنی می پردازند . 

ماشین آلات تولید خوراک دام

نامبرده گزارش کرده که اجرای این روش معمولی در مزرعه مرغداری نیز علمی و نیز مؤثر می باشد . با این وصف، اعتبار گزارشهای مربوط به این نحوه درمان تا این مقطع به وسیله پژوهش ها علمی قضیه تائید واقع نشده هست . 

لین برای انتخاب اثر طب سوزنی روی کرچی تعداد 60 قطعه مرغ ساکن از نژاد تایوانی را پایین آزمایش قرار داده و در روز سوم کرچی، آن ها را به سه دسته تقسیم نموده است: جور ایکه به آنها بایستی سوزن زده شود- نوع ایکه باید پایین مداوای دارویی قرار گیرند و گونه در اختیار گرفتن یا این که شاهد . 

دانشمندان برای مدل اولیه در نقطه ای که در بین دو سوراخ بینی و روی منقار مرغها میباشد سوزن اختصاصی را وارد نموده و آنرا تا دو روز در جای خود باقی گذاشته اند . در گروه دوم به هر مرغ یک تزریق از داروی سیترات کلومی فنس Clomiphence citrate (ماده ایکه برای تحریک تخمک گذاری در بعضی زنان عقیم تجویز می شود) انجام گردید . به مرغهای مدل سوم در دست گرفتن نیز یک ماده خنثی که معمولاً به تیتر نگاهدارنده ماده مؤثر در داروها بکار می مراحل تزریق شد . 

آنگاه از اینکارها کلیه مرغها را به قفسهای انفرادی خویش برگردانده آب و خوراک در اختیار آنها قرار دادند .خوی و توید تخم مرغ در آنان روزی دوبار تا بازه 60 روز ذیل لحاظ قرار گرفته و یادداشت می شد . نتایج حاصله نشان داده که معالجه با طب سوزنی کرچی را در مقطع یک تا 4 روز قطع می نماید البته دسته ایکه با سیترات کلومی فنس معالجه شده بودند رفتار کرچی در آنان آنگاه از 12 روز و دسته در اختیار گرفتن که ماده خنثی به آن ها تزریق شده بود خلق و خوی کرچی آنها آن گاه از 13 روز انقطاع شوید . 

بنابراین، سود گیری شد که معالجه با طب سوزنی در این تجربه، بطور مؤثر از کرچی مرغ جلوگیری می نماید ولی تجویز سیترات کلومی فنس و ماده خنثی مؤثر واقع نمی شود . 

طب سوزنی در دامپزشکی علاوه بردرمان طیور می تواند به حل مشکل‌ها تولید مانند در حیوانات، اسهال در خوکها و التهاب غدد پستانی در گاوها نیز کمک بنماید . لکن می گوید این نتایج از تجربیاتی که درکلنیک انجام گرفته بدست آمده اند . کارشناسهایی که در قضیه طب سنتی و علم ها دامپزشکی در چین سرگرم تحقیق هستند معتقدند که این شیوه سنتی هر چند که منحصربه‌فرد به چین است ولی چنانچه در سراسر عالم رایج شود اثرات سودمندی در برخواهد داشت . آن ها در عین درحال حاضر خواستار حمایت های بیشتر دولت جهت اشاعه و کاربرد علم ها قدیمه دامپزشکی جین و همچنین تخصیص بودجه ای برای احداث یک مؤسسه تحقیقاتی - فرهنگی در این مسئله گردیده اند . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.